Sondażowy zawrót głowy

  

Od dekady rozsądni analitycy apelują o dużą dawkę sceptycyzmu wobec badań poszczególnych pracowni, które zamiast informować o otaczającej nas rzeczywistości, próbowały wpłynąć na nastroje społeczne i odbiór poszczególnych kandydatów.

Świetnym przykładem była kampania Bronisława Komorowskiego z 2015 r., która zakończyła się sromotną klęską. Warto przypomnieć też batalię o prezydenturę Warszawy, gdy Patryk Jaki był pewniakiem do wejścia do II tury z Rafałem Trzaskowskim, tymczasem kandydat PO zdecydowanie wygrał wybory bez dogrywki. Największe media nie wyciągnęły wniosków z tych doświadczeń – w czerwcu każdy dzień zaczynał się i kończył publikacją sondażu. Hitem były dwa badania jednej pracowni tego samego dnia, różniące się wynikami w II turze. Sondaże urabiają rzeczywistość – to oczywista konstatacja, jaka nasuwa się po czerwcowym odcinku kampanii wyborczej.
 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: Gazeta Polska Codziennie

Wczytuję komentarze...

  

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | Gazeta Polska Podcasts