Instytut był fałszywie oskarżany m.in. o rzekome „wykluczanie osób o skłonnościach homoseksualnych” poprzez promowanie Samorządowej Karty Praw Rodzin oraz o postulowanie wprowadzenia zakazu rozwodów. Prawnicy Instytutu skierowali do Sądu Okręgowego w Warszawie oraz Sądu Okręgowego w Katowicach pozwy przeciwko redaktorom naczelnym portali polityka.pl oraz dziennikzachodni.pl. Serwisy nie opublikowały bowiem sprostowań, o co wnosił Ordo Iuris. Prawnicy wskazywali, że odnoszące się do działalności Instytutu treści zawarte w artykułach, są niezgodne z prawdą i  przedstawiają aktywność Ordo Iuris w negatywnym świetle.

Władze portali zareagowały dopiero po wniesieniu pozwów. Pod artykułami zamieszczone zostały sprostowania fałszywych informacji. Natomiast serwis wp.pl sprostowanie pod wywiadem z aktywistką polityczną Klementyną Suchanow opublikował już po reakcji ze strony Instytutu.

Wcześniej nieprawdziwe doniesienia na temat Ordo Iuris zdementował także portal natemat.pl. Sprostowania zamieszczono pod dwoma wywiadami opublikowanymi na portalu. Fałszywe informacje na temat Instytutu pojawiły się w rozmowach z Klementyną Suchanow i dziennikarzem BBC – „korespondentem LGBT”, Benem Huntem.

- Sprostowanie nieprawdziwych i nieścisłych informacji na temat Ordo Iuris przez redakcje poszczególnych portali, wyraźnie pokazuje, że kampania nienawiści wymierzona w Instytut ze strony jego przeciwników, ma krótkie nogi. Opiera się bowiem na zarzutach absolutnie nieprawdziwych i chybionych, co w oczywisty sposób dostrzegają nawet niechętne Fundacji redakcje czasopism. W celu powstrzymania kampanii dyfamacyjnej, skierowaliśmy szereg pozwów o ochronę dóbr osobistych m.in. przeciwko Radosławowi Sikorskiemu, Katarzynie Brejzie, Pawłowi Rabiejowi. W najbliższym czasie skierowane zostaną kolejne pozwy przeciwko Agnieszce Holland czy Klementynie Suchanow oraz Annie Żukowskiej

- dodaje adw. dr Bartosz Lewandowski, Dyrektor Centrum Interwencji Procesowej Ordo Iuris.