Patriotyzm gospodarczy jest szczególnie istotny w czasach pandemii

Ogólnokrajowa akcja edukacyjno-informacyjna #KupujŚwiadomie, realizowana przez Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, ze wsparciem prezydenta RP, Andrzeja Dudy, ma na celu zachęcanie polskich konsumentów do kupowania produktów wytwarzanych przez polskich rolników.

Kampania informacyjna „Kupuj Świadomie – PRODUKT POLSKI” nabiera szczególnego znaczenia w obecnym czasie pandemii koronawirusa, gdy wszystkim konsumentom w kraju powinno zależeć na świadomym wyborze towarów pochodzenia polskiego. W tym celu resort rolnictwa promuje znak „PRODUKT POLSKI” z biało-czerwoną flagą, umieszczany na opakowaniach produktów. Symbol umożliwia konsumentom łatwiejsze wyszukiwanie produktów wytworzonych w Polsce z użyciem polskich surowców. 

Ministerstwo poinformowało o wynikach przeprowadzonych badań, z których wynika, że dla siedmiu na dziesięciu Polaków wystarczającą zachętą do zakupu danego produktu jest fakt, że pochodzi on z Polski, a połowa konsumentów swój patriotyzm manifestuje podczas zakupów w sklepach z artykułami rolno-spożywczymi. Już od początku 2017 r. weszła w życie nowelizacja ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych, która wprowadza możliwość stosowania oznakowania „PRODUKT POLSKI” na produktach sprzedawanych w sklepach na terenie całego kraju. Artykuły takie muszą powstawać z surowców wytworzonych na terenie Polski, z tym że w produktach przetworzonych dopuszcza się użycie importowanych składników (np. przypraw, bakalii) w ilości do 25 proc. masy tych produktów, pod warunkiem, że składniki takie nie są wytwarzane w kraju.

Produkty nieprzetworzone mogą zostać oznakowane informacją „PRODUKT POLSKI”, jeżeli produkcja, uprawa lub hodowla, w tym zbiory, dojenie w przypadku krów, owiec i kóz odbyła się na terytorium Polski. W przypadku mięsa dodatkowo wymaga się, aby zostało pozyskane ze zwierząt urodzonych, chowanych i ubitych w naszym kraju, a w przypadku innych niż mięso produktów pochodzenia zwierzęcego, aby zostały one pozyskane od zwierząt, których chów odbywa się w Polsce.

W obecnej sytuacji pandemii COVID-19 istotne jest, aby polskie społeczeństwo zrozumiało wagę i znaczenie własnych, podejmowanych codziennie decyzji zakupowych dla funkcjonowania gospodarki i wspierania krajowego rolnictwa. Wybieranie polskich produktów żywnościowych oznacza wsparcie dla polskich rolników, przedsiębiorców i handlowców. Oznacza to także, że nie zabraknie dla nich pracy, że firmy działające w Polsce będą dalej osiągać przychody i zyski, dzięki czemu będą płacić podatki wspierające lokalne budżety. Ma to tym większe znaczenie, że rolnictwo i sprzedaż płodów rolnych stanowi bardzo silną gałąź naszej gospodarki, bardzo silną część naszego eksportu i istotną część naszego PKB.

 

Źródło: niezalezna.pl

mz
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo