GameMine, czyli nowy Netflix. Ale tym razem... dla gier

Sprzedaż usług w modelu subskrypcji stała się naturalnym etapem rozwoju rynku nowych technologii, w tym także branży gamingowej. Nielimitowany dostęp do tysiąca gier premium na smartfony i tablety w ramach jednej cyklicznej opłaty - to właśnie oferuje GameMine, platforma nie bez powodu nazywana nowym Netflixem dla graczy.

Złoty okres mobilnej branży gamingowej

Choć od czasów pierwszej gry na telefon komórkowy minęło ledwie dwadzieścia lat, branża gier mobilnych jest obecnie jedną z najbardziej rentownych gałęzi przemysłu gamingowego. Dochody ze sprzedaży gier mobilnych już w 2018 roku przewyższyły te osiągane z dystrybucji klasycznych gier komputerowych i konsolowych, a jak przewidują eksperci przewaga ta w kolejnych latach będzie się systematycznie zwiększać.

Wiek XXI przyniósł dynamiczny rozwój branży gier na urządzenia mobilne. Począwszy od płatnych gier, po darmowe aplikacje z reklamami i opcją zakupu dodatkowych elementów, aż po platformy gamingowe oparte na subskrypcjach - producenci przeszli długą drogę, by znaleźć rozwiązanie, które zadowoli obie strony barykady: dostarczy graczom najwyższy poziom rozrywki, a przy tym pozwoli twórcom zarobić na oferowanym oprogramowaniu.

Mechanizm doskonale znany z platform VOD (ang. „Video on Demand” - wideo na żądanie) typu Netflix i HBO GO został w ostatnich latach z sukcesem przeniesiony do świata gier na telefony komórkowe. Pomysł stworzenia serwisu cloud-gaming, który umożliwia nielimitowany dostęp do tysięcy gier spotkał się z uznaniem milionów graczy na całym świecie - tak zadebiutowała i szybko zbudowała swoją pozycję firma GameMine Inc.

GameMine - co wiemy o firmie, która podbiła rynek gamingowy?

GameMine Inc., amerykańska firma z siedzibą w Los Angeles założona przez Daniela Starra i Flaviu Rusa, odważnie wkroczyła na rynek gier mobilnych, zdobywając w 2017 roku finansowanie na kwotę 20 milionów dolarów. Pozyskane fundusze pozwoliły na prężny rozwój startupu i ekspansję działalności na wiele światowych rynków. 

W ciągu zaledwie kilku lat GameMine osiągnęło zrównoważoną rentowność, nawiązując współpracę z międzynarodowymi kontrahentami i pozyskując miliony klientów na całym świecie. Aktualnie przedsiębiorstwo jest obecne w ponad 130 krajach (w tym w Polsce), a z jego usług aktywnie korzysta +3 miliony subskrybentów z Europy Środkowej, Afryki, Azji Południowo-Wschodniej i Bliskiego Wschodu, co plasuje GameMine na czołowym miejscu pod względem liczby użytkowników wśród serwisów tego typu. 

Model działania GameMine opiera się na produkcji oraz dystrybucji autorskich i licencjonowanych gier poprzez dedykowaną platformę gamingową. Firma współpracuje z wiodącymi wydawcami gier, a także niezależnymi twórcami w celu dostarczenia produktów najwyższej klasy. Nad prawidłowym funkcjonowaniem systemu, w którym zgromadzono ponad tysiąc gier dla graczy o różnych zainteresowaniach, troszczy się codziennie ogromna sieć deweloperów i ekspertów w dziedzinie gamingowej.

Partnerstwo z największymi sieciami komórkowymi (m.in. Orange, Telefonica i Vodacom) i renomowanymi markami rozrywki np. Nickelodeon stały się wyznacznikiem konkurencyjności i mocnej pozycji brandu na rynku technologii mobilnych - podkreślił w jednej ze swoich wypowiedzi Brian Davi, CEO GameMine.

Do kogo kierowana jest oferta GameMine?

Obecnie na platformie GameMine dostępnych jest ponad 1200 gier na urządzenia mobilne zróżnicowanych pod kątem kategorii, zainteresowań i grup wiekowych, a pula ta jest regularnie powiększana. Szeroka gama aplikacji odpowiada odmiennym preferencjom i wymaganiom graczy, tak by zadowolić każdego użytkownika bez względu na jego wiek, płeć i doświadczenie w graniu. W katalogu można zatem odszukać gry zarówno dla początkujących graczy, jak i tych o zaawansowanych wymaganiach, którzy od lat funkcjonują w środowisku gamingowym.

Proponowane portfolio gier obejmuje m.in: gry przygodowe, strategiczne, akcji, wyścigowe, kasynowe, logiczne i wiele innych aplikacji kompatybilnych z urządzeniami Android oraz iOS. Atrakcyjną opcję stanowią gry z bohaterami z ulubionych kreskówek, np. Atomówki, SpongeBob Kanciastopory, Dora i przyjaciele, Garfield, Waleczne Żółwie Ninja czy Batman, które dostarczą rozrywki nie tylko najmłodszym graczom.

Jak działa platforma mobilna z grami GameMine?

Twórcy GameMine lubią porównywać swój produkt do serwisu Netflix, z tym wyjątkiem, że na platformie nie znajdziemy seriali ani filmów, a specjalnie wyselekcjonowaną kolekcję gier mobilnych. Użytkownicy, po opłaceniu subskrypcji, zyskują dostęp do ogromnego katalogu rozrywki, który mogą dowolnie przeglądać w poszukiwaniu gier zbieżnych z ich upodobaniami. Dla ułatwienia gry zostały podzielone na kategorie tematyczne, tak by odnalezienie preferowanej aplikacji było szybkie i intuicyjne.

Wszystkie gry zamieszczone na platformie są dostępne w pełnej wersji - nie ma tu mowy o żadnych dodatkowych płatnościach za odblokowanie bohaterów lub przejście na kolejny poziom gry. Autorzy podkreślają, że tworząc serwis, zależało im na zapewnieniu maksymalnego poziomu rozrywki, która nie będzie przerywana nachalnymi reklamami, jak często dzieje się to w przypadku darmowych aplikacji.

GameMine pozwala na dwa tryby gry - klasyczny, który wymaga pobrania aplikacji lub streamingowy (oparty na przesyłaniu strumieniowym), co daje możliwość rozgrywki online w dowolnym momencie bez konieczności ściągania i instalowania gry.

Subskrypcja GameMine - co musisz wiedzieć?

Model biznesowy GameMine opiera się na płatnej subskrypcji. W praktyce oznacza to, że użytkownik zamiast inwestować w każdą grę z osobna, jest zobowiązany do uiszczenia jednej, comiesięcznej opłaty. W zamian za niewielką sumę otrzymuje nielimitowany dostęp do serwisu, a tym samym dużej bazy gier, wśród których może swobodnie przebierać bez ryzyka zakupu czegoś, co już na wstępie nie spełni jego oczekiwań.

W trosce o bezpieczeństwo użytkowników wszystkie płatności są realizowane za pośrednictwem operatora komórkowego. Korzystanie z GameMine nie wymaga podawania osobistych danych ani numeru karty kredytowej w obrębie aplikacji. Miesięczna opłata za użytkowanie platformy zostaje doliczona do rachunku klienta lub pobrana z przepłaconego doładowania po uprzednim zaakceptowaniu warunków usługi. Aktywowanie subskrypcji nie jest jednak jednoznaczne z koniecznością zapłaty. Każdy użytkownik otrzymuje 3 darmowe dni na przetestowanie aplikacji. W tym czasie może zrezygnować z usługi, a należności nie zostaną naliczone.

W Polsce rolę strategicznego partnera GameMine Inc. pełni sieć telefonii komórkowej Orange, który udostępnia swoim klientom możliwość skorzystania z platformy i odpowiada za cały przebieg transakcji.

GameMine, Netflix dla graczy - podsumowanie

Strumieniowanie gier mobilnych jest naturalnym krokiem rozwoju w branży, w której wszystko stopniowo przenosi się na wirtualny level. GameMine, idąc z duchem czasu, udostępnił platformę pełną gier online na wyciągnięcie ręki. Gry w wersji premium bez reklam, które można „odpalić” w dowolnym momencie stały się odpowiedzią na potrzeby graczy, którzy poszukują najlepszych, a przy tym nieograniczonych wrażeń w przystępnej cenie.
 

 


Źródło: niezalezna.pl

mz
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo