Sporty drużynowe w Kraju Kwitnącej Wiśni szykują się do wznowienia rywalizacji - liga baseballowa ma wystartować 19 czerwca, a kilka tygodni później na boiska mają wrócić piłkarze. Ze względu na pandemię spotkania, póki co, będą się odbywać bez udziału publiczności.

Z pomocą fanom przyszła firma Yamaha Corporation, która ostatnio pracowała nad aplikacją pozwalającą miłośnikom sportu zaznaczyć swoją obecność podczas meczu, mimo że będą oglądać rywalizację w telewizji. Mają oni wcześniej nagrać swój doping, buczenie lub inną przygotowaną przez siebie wiadomość. Po wysłaniu jej w trakcie spotkania zostanie ona puszczona za pośrednictwem ogromnego głośnika umieszczonego na stadionie.

Kibicowanie przez aplikacje w telefonie remedium na koronawirusa

Ostatnio przeprowadzano testy wspomnianej aplikacji na mogącym pomieścić 50 tysięcy osób Shizuoka Stadium ECOPA, na którym odbywają się głównie mecze piłkarskie. W próbie wzięły udział dwa zespoły - Jubilo Iwata i Shimizu S-Pulse. Oglądający w telewizji to spotkanie kibice mieli możliwość wspierania obu ekip za pośrednictwem 58 głośników rozmieszczonych dookoła boiska. Sami wybierali, z którego głośnika ma być puszczone ich nagranie.

W pewnym momencie zamknąłem oczy i poczułem jakby wiwatujący fani byli na tym stadionie ze mną. Sprawdziło się to nawet przy tak dużym obiekcie

- zaznaczył Keisuke Matsubayashi, który reprezentuje firmę odpowiadającą za system zdalnego dopingu.