Dziś o korzystnych dla studentów zjawiskach napisał dziennik „El Confidencial”, który zauważył, że konieczność pozostania w domach i ograniczenia życia towarzyskiego przez studentów przełożyły się na poprawę ich wyników w nauce.

Zjawisko odnotował również dziennik „El Mundo”, który stwierdził, że zamknięcie ośrodków akademickich w Hiszpanii „zwiększyło wydajność słuchaczy uczelni wyższych”. Stołeczna gazeta na poparcie swojej tezy podała statystyki Autonomicznego Uniwersytetu w Madrycie.

Z przeprowadzonej analizy wyników pół tysiąca słuchaczy stołecznej uczelni wynika, że liczba studentów, którzy zdali egzaminy, wzrosła tam o 20 punktów proc. - z 70 do 90 proc. Testy zdawali oni w formie egzaminów online.

Fenomen poprawy wyników w nauce potwierdził też Sacha Gomez, wykładowca z Wyższej Szkoły Politechnicznej w Madrycie. Powiedział on, że pytania zadawane podczas egzaminów na tej uczelni nie są łatwiejsze w porównaniu do poprzednich lat.

Znacznie gorzej obowiązkowa kwarantanna wpływa na hiszpańską kadrę pedagogiczną. Z sondażu opublikowanego w piątek przez związek zawodowy pracowników sektora publicznego CSIF wynika, że prawie 93 proc. nauczycieli ma problemy ze zdrowiem psychicznym z powodu epidemii.

„92,8 proc. nauczycieli cierpi na wyczerpanie emocjonalne, stres, niepokój lub lęk z powodu pandemii koronawirusa oraz konieczności prowadzenia zajęć szkolnych na odległość”

- napisały w opublikowanym na stronie syndykatu władze CSIF.