Ponad 100 tys. zł udało się zebrać w pierwszym etapie akcji charytatywnej, w której ramach 10 proc. ze sprzedaży kolekcji Eco Aware trafiło do krakowskich szpitali. Jak zaznaczyła szefowa marketingu Mohito Justyna Para, to, że pomoc w takiej kwocie trafi placówek, jest zasługą klientek, które wybierały produkty oznaczone zieloną metką.

"To dzięki nim dziś możemy przekazać już kwotę 100 tys. złotych dla szpitali w Krakowie" – wyjaśniła Para. "Co ważne, sukces ten skłonił nas do rozpoczęcia kolejnej akcji. Zgromadzoną na ten moment kwotę planujemy powiększyć o wpływy ze sprzedaży zaprojektowanej specjalnie na potrzeby akcji limitowanej kolekcji koszulek. Połowa przychodów z ich sprzedaży zasili nasze działania pomocowe i dzięki temu na wsparcie w zakupie niezbędnych środków ochronnych będą mogły liczyć kolejne placówki medyczne" – wskazała.

Część pieniędzy trafiła już do Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej – Szpitala Uniwersyteckiego. Przeznaczono je na zakup systemu dekontaminacji powietrza dla Oddziału Klinicznego Chorób Zakaźnych. Z kolei Szpital Specjalistyczny im. Stefana Żeromskiego SP ZOZ przekazaną kwotę przeznaczył na zakup środków ochrony indywidualnej, czyli kombinezonów, fartuchów, płynu do dezynfekcji i masek ochronnych.