"Kryzys spowodowany Covid-19 w sposób bezprecedensowy wpłynął na gospodarkę światową i europejską. Skali jego ostatecznych i negatywnych skutków na dzień dzisiejszy nie można określić. Jako członek Komisji IMCO PE, odnotowuję działania Komisji Europejskiej w zakresie wytycznych dla państw członkowskich związanych z pandemią. Wg danych państw unijnych i raportów KE, jedną z bardziej poszkodowanych dziedzin gospodarki UE jest sektor transportu, w tym rynek transportu drogowego, który odgrywa szczególną rolę dla utrzymania łańcucha dostaw towarów w UE" - pisze Mazurek w piśmie do komisarz.

Dodała, że polski rząd wraz z innymi krajami członkowskimi apeluje we wszystkich instytucjach UE o "sprawiedliwe i nieprotekcjonistyczne podejście do propozycji uregulowań objętych tzw. Pakietem Mobilności". 

W związku z tym, Mazurek pyta Valean, czy weźmie pod uwagę postulat Polski dotyczący zniesienia niektórych ograniczeń, np. dotyczących kabotażu oraz zakazu odbioru regularnego odpoczynku przez kierowcę w kabinie.

- "Czy planowane jest stworzenie Europejskiego Funduszu Solidarnościowego na rzecz transportu drogowego? Jeśli tak to kiedy?" - pyta polska eurodeputowana.

Mazurek zadała również pytanie, czy Unia Europejska liczy się z możliwością odroczenia prac nad Pakietem Mobilności i "przeprowadzenia oceny skutków Covid-19 na sektor transportu drogowego w kontekście dalszych prac legislacyjnych".