Kategoria #Kulturawsieci ma ułatwić twórcom prezentowanie i upowszechnianie dorobku artystycznego w internecie oraz pozyskiwanie od osób prywatnych wsparcia w postaci grantu finansowego.

Jak podano, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego wraz ze Związkiem Cyfrowa Polska oferują wsparcie techniczne i merytoryczne artystom, którzy będą chcieli skorzystać z tej formy prezentacji swojego dorobku.

"Wybrane dzieła będą prezentowane również na stronie internetowej MKIDN" - napisano.

Obie instytucje będą wspólnie promowały nową platformę prezentacji twórczości artystycznej także na swoich social mediach, ale przede wszystkim na fanpage'u akcji "Kultura w sieci" na Facebooku: https://www.facebook.com/Kulturawsieci-100730468262691 i Twitterze: https://twitter.com/kulturawsieci" - przekazano w komunikacie resortu.

Akcja jest częścią kampanii MKiDN "Kultura w sieci" i jest skierowana nie tylko do artystów, którym stwarza szansę zaprezentowania swojej twórczości szerszemu audytorium, ale także do odbiorców kultury, umożliwiając im nawiązanie unikatowych relacji z artystami poprzez wspieranie ich twórczości.

Patronite.pl (http://patronite.pl) to pierwszy polski portal społecznościowy z e-mecenatem. Został założony ponad trzy lata temu przy wsparciu m.in. Związku Cyfrowa Polska. Umożliwia każdemu twórcy zaprezentowanie swojej twórczości w internecie i jednocześnie daje szansę na znalezienie mecenasów. Za pośrednictwem serwisu artyści mogą uzyskiwać od osób prywatnych wsparcie w postaci grantu finansowego. Każdy z użytkowników sieci może być mecenasem wybranego twórcy. Na stronie Patronite.pl (http://patronite.pl) wyodrębnione zostały następujące kategorie związane z kulturą: muzyka, literatura, film, malarstwo, sztuka, teatr, rękodzieło, design, grafika i gry.

Resort kultury w przygotowanym komunikacie wyjaśnił także jak dołączyć do akcji. W przypadku posiadania profilu na Patronite.pl należy wysłać mail na adres kontakt@patronite.pl (mailto: kontakt@patronite.pl), w temacie wiadomości wpisując #Kulturawsieci, a w treści wklejając link do swojego profilu. Profil musi być przypisany przynajmniej do jednej z podanych wyżej kategorii.

Jeśli ktoś nie ma profilu na platformie, musi przed wysłaniem maila zarejestrować się na niej.