Lotnisko Modlin przez pierwszy miesiąc funkcjonowania obsłużyło ponad 160 tys. pasażerów. Port nie ma szans dorównać Okęciu, które obsługuje kilkakrotnie więcej podróżnych, ale już z innymi portami lotniczymi Modlin może śmiało konkurować, zwłaszcza że nie wiązał on swojej przyszłości z liniami Olt Express, które niedawno z hukiem zbankrutowały. 

Mimo że wielu pasażerów skarży się na obsługę, kolejki i zbyt wysokie opłaty parkingowe, to liczba pasażerów, którzy już przewinęli się przez nowy port lotniczy Warszawa Modlin, budzi respekt. Przez pierwszy miesiąc działania lotnisko przeprowadziło 1106 startów i lądowań samolotów. Z portu lotniczego w Modlinie można obecnie polecieć do 21 miast europejskich. Operują tam tanie linie WizzAir i Ryanair. Najwięcej operacji lotniczych, bo aż 42, odbywa się w każdy piątek.

Koszt inwestycji związanej z uruchomieniem tego portu to ok. 250 mln zł. Unia Europejska przyznała dofinansowanie w wysokości 76 mln zł. Kolejne 168 mln zł unijnej dotacji trafi na zakup 16 elektrycznych pociągów i budowę stacji kolejowej na lotnisku w Modlinie.

Port nie może – przynajmniej na razie – konkurować z głównym warszawskim lotniskiem Chopina, które obsługuje już ok. 10 mln pasażerów rocznie. Najlepszy wynik miesięczny w historii portu na Okęciu padł w czerwcu, kiedy dzięki Euro 2012 lotnisko obsłużyło 1 mln 77 tys. pasażerów. Pobity został równocześnie rekord w liczbie operacji lotniczych. Czerwcowy wynik warszawskiego lotniska był o 17 proc. lepszy w porównaniu do czerwca 2011 r. Był to trzeci z rzędu rekord Okęcia po wynikach kwietnia i maja, które również były najlepsze w historii. Jego dyrektor Michał Marzec podkreśla, że mimo tak ogromnej liczby samolotów i pasażerów przepustowość lotniska ani przez moment nie była zagrożona. Liczba operacji lotniczych w czerwcu wzrosła o 1/7 i wyniosła łącznie ponad 14,5 tys. Szczytowego dnia parkowało tu jednocześnie 95 samolotów.

Lotnisko Chopina jest największym portem lotniczym w Polsce. W 2011 r. z jego usług skorzystało 9,3 mln pasażerów, co stanowiło prawie 43 proc. całkowitego ruchu pasażerskiego w Polsce. W ciągu roku wykonano tu blisko 139 tys. operacji lotniczych.

Modlin ustępuje wyraźnie Okęciu, zarówno pod względem odległości do centrum miasta, jak i infrastruktury, oferuje natomiast niższe ceny. W porównaniu z innymi portami lotniczymi może stać się potentatem. Np. dynamicznie rozwijające się lotnisko w Rzeszowie obsłużyło w lipcu tylko 66 tys. pasażerów.

W 2011 r. wszystkie polskie lotniska obsłużyły w sumie 21,7 mln pasażerów, czyli o 6 proc. więcej niż przed rokiem. W tym roku potężnym wstrząsem dla naszych portów lotniczych był upadek linii OLT Express, które rozpoczęły działalność w kwietniu, a upadły w lipcu. Modlin w ogóle jednak nie obsługiwał lotów tych linii, a więc ich upadek nie wpłynie na jego rentowność. Może być natomiast ciężkim ciosem dla innych lotnisk.