– Grupa PGE jest w kontakcie z Ministerstwem Aktywów Państwowych, które na bieżąco analizuje i koordynuje działania podległych mu spółek, co pozwoli w jak najlepszy sposób odpowiedzieć na potrzeby administracji rządowej. Jednocześnie zarząd PGE Polskiej Grupy Energetycznej koncentruje działania na bezpieczeństwie pracowników firmy, co jest gwarancją stabilnych i niezakłóconych dostaw energii elektrycznej i ciepła do polskich domów, szpitali, instytucji i firm

– mówi Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej. 

Grupa PGE wydelegowała pięćdziesięciu pracowników do wsparcia obsługi Infolinii NFZ, gdzie można uzyskać wszystkie niezbędne informacje o postępowaniu w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem. Infolinia obsługuje kilka tysięcy połączeń dziennie i pracownicy Grupy PGE będą pomagać w obsłudze tych połączeń. Praca będzie wykonywana przez pracowników, którzy zostali oddelegowani do pracy zdalnej i odbywać się będzie w godzinach pracy oraz za pomocą telefonu służbowego. Wszyscy pracownicy przechodzą odpowiednie szkolenie.

Wsparcie Grupy Lotos, podobnie, jak PGE Polskiej Grupy Energetycznej, realizowane będzie we współpracy z Ministerstwem Aktywów Państwowych kierowanym przez wicepremiera Jacka Sasina.

– Rozumiemy powagę sytuacji i podejmujemy adekwatne środki zaradcze. Na bieżąco obserwujemy sytuację w kraju. Wprowadziliśmy już procedury dotyczące zapobiegania rozprzestrzeniania się koronawirusa, w firmie działa sztab kryzysowy. Powinniśmy wszyscy zmobilizować się i zadbać o nasze bezpieczeństwo. Grupa Lotos to firma odpowiedzialna społecznie, dlatego zdecydowaliśmy się wesprzeć szpitale w walce z koronawirusem

– tłumaczy Paweł Jan Majewski, prezes firmy.

Grupa Lotos wprowadziła procedury dotyczące zapobiegania rozprzestrzeniania się koronawirusa. Zmieniona została organizacja czasu pracy, a ruch osobowy został ograniczony. Aktualnie ciągłość pracy jest zachowana. Koncern optymalizuje pracę rafinerii. Na stacjach paliw sieci wdrożone zostały zasady dotyczące bezpiecznej obsługi klienta. Zarządzający zapoznają pracowników stacji sukcesywnie przychodzących do pracy tak, aby nie organizować spotkań grupowych. Stacje zostały zobligowane do zwiększenia zapasów magazynowych środków czystości. Określono stacje z podwyższonym ryzykiem – na te stacje wysłano maski antywirusowe i płyny dezynfekujące do rąk. Wszystkie produkty gastronomiczne oferowane na stacjach są sprzedawane tylko na wynos.