W komunikacie podano, że w Małopolsce, po zakończeniu kolejnego etapu prac w aglomeracji krakowskiej, skróci się czas przejazdu na trasie Kraków Gł. – Katowice do ok. 90 min dla najszybszych pociągów. Zwiększy się częstotliwość połączeń z centrum Krakowa na lotnisko w Balicach - z 19 do 41 pociągów. Na stacji Kraków Mydlniki podróżni skorzystają z wind, przejścia podziemnego i dwóch peronów. Mieszkańcy będą mogli wsiąść do pociągów na przystanku Kraków Nowa Huta, gdzie zaplanowano postoje składów regionalnych.

Z kolei na stacji Wrocław Główny podróżni skorzystają z nowego peronu nr 6, który ułatwi dostęp z pociągów do komunikacji miejskiej. Na stacji Szczecin Główny wszystkie już perony i przejścia, będą dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się, a na przystanku Lublin Zachodni od korekty rozkładu będą się zatrzymywać pociągi dalekobieżne.

PKP PLK informuje, że od połowy marca rozpocznie się przebudowa linii Zbąszynek – Czerwieńsk w Wielkopolsce. Zakres prac na linii jednotorowej wymaga, wprowadzenia na odcinku Zielona Góra – Zbąszynek zastępczej komunikacji autobusowej dla pociągów PKP Intercity. Prace rozpoczną się również na odcinku Wronki – Słonice, na linii Poznań – Szczecin, na której już wymieniane są tory między Poznaniem a Wronkami oraz Słonicami a Szczecinem. Jazda obok prowadzonych robót wymaga dodatkowych procedur bezpieczeństwa i ograniczenia prędkości, co przełoży się na ok. 30 min wydłużenie czasu przejazdu. Na trasie Poznań – Szczecin.

Po korekcie rozkładu na tory wróci kilka pociągów. IC Czartoryski będzie jeździł w relacji Lublin – Zielona Góra – Lublin, przez Warszawę i Poznań, a IC Brda połączy Warszawę z Bydgoszczą. Dodatkowo pociąg IC Orłowicz, kursujący obecnie w relacji Kraków – Warszawa, wraca do pełnej relacji Kraków – Olsztyn.

Jak informują PKP PLK, aktualny i przyszły rozkład jazdy pociągów można sprawdzić przed podróżą na portalpasazera.pl i w aplikacji Portal Pasażera.

Korekta rozkładu jazdy będzie obowiązywała do 13 czerwca.