Spacer - aktywność dla zdrowia

Spacer to podróż, którą można odbyć niewielkim nakładem sił i środków. Spacer zapewnia nam znacznie więcej niż tylko zmianę otoczenia, odnawia nasze myślenie, pozwala przełamać codzienną monotonię. Już uczniowie Arystotelesa zwani perypatetykami mieli zwyczaj prowadzenia wykładów i dysput filozoficznych w trakcie przechadzek.

Susanne Pälmer, pixabay

Spacerowanie pomaga sięgnąć do pokładów własnej kreatywności. Badania z 2014 roku przeprowadzone na amerykańskim Uniwersytecie Stanforda wykazały, że poziom kreatywności człowieka w czasie spacerowania podnosi się średnio o 60 %.

Spacer pomaga uwolnić się od dominacji technologii, która nieustannie zabiega o naszą uwagę. 
Trudno przecenić zdrowotne zalety spaceru. Ta bezpieczna forma ruchu przyczynia się do dotleniania całego organizmu, dodaje energii, poprawia kondycję.

Wiele chorób cywilizacyjnych takich jak otyłość, miażdżyca, nadciśnienie, bóle kręgosłupa czy nawet zawały serca, to przeważnie skutki niehigienicznego trybu życia, przede wszystkim braku aktywności fizycznej.

Idealnym rozwiązaniem jest spacer! To rodzaj ruchu całkowicie naturalny dla naszego organizmu. To najbezpieczniejsza forma rekreacji ruchowej przeznaczona dla każdego. Tempo spaceru pozwala na podziwianie krajobrazu czy rozmowę z towarzyszem przechadzki.

Podczas miarowego spaceru spada poziom hormonu stresu, a uwalniające się endorfiny sprawiają, że poprawia się nastrój i samopoczucie. To również doskonały sposób na poprawę kondycji i zrzucenie zbędnych kilogramów. Wolny spacer pozwoli spalić 200 kcal w ciągu godziny, a szybki – 300. Dla porównania – w ciągu godzinnej forsownej gimnastyki spalimy tylko 290 kcal, a podczas godziny tańca – 336. W trakcie chodzenia poprawia się krążenie, wydolność serca i naczyń krwionośnych, a cały organizm jest lepiej dotleniony.

Systematyczne 15 – 20 minutowe spacery na świeżym powietrzu 3 – 4 razy w tygodniu zmniejszają ryzyko rozwoju miażdżycy tętnic wieńcowych. Podczas chodzenia wzmacniamy także mięśnie nóg, pośladków, a przy intensywnym marszu również ramion i kręgosłupa. Odpowiednia dawka tlenu poprawia koloryt skóry i sprawia, że staje się ona zdrowsza. 

 

 



Źródło: niezalezna.pl

#Arystoteles #aktywność fizyczna #spacer

redakcja
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo