Szwajcarski smak coca-coli

  

W niedzielnym referendum Szwajcarzy opowiedzieli się (63 proc.) za zakazem tzw. homofobii i jej karalnością. Helweci stawiani są za wzór demokracji, a instytucja referendum to niejako esencja ich systemu. W tym ostatnim jednak po stronie lobbystów LGBT wystąpił koncern Coca-Cola, która wykupiła pierwsze strony szwajcarskich gazet, m.in. „Die Weltwoche” i „20 Minute”.

Pojawiły się na nich tęczowe grafiki z reklamą firmy. W kształty butelki tego napoju wpisano, że „Coca-Cola trafia w gust wielu Szwajcarów, bez względu na wiek, płeć, kolor skóry, religię lub orientację seksualną. Wielka różnorodność panująca w tym małym kraju wymaga naszego zrozumienia i solidarności z wszystkimi”. Na głosy krytyki odpowiedział rzecznik firmy w Szwajcarii Matthias Schneider: „Dla nas jest to coś więcej niż reklama. Jest to stanowisko w kwestii społecznej. Jesteśmy częścią szwajcarskiego społeczeństwa od 1936 r. i jesteśmy przekonani, że musimy również wziąć odpowiedzialność za to społeczeństwo”. Odpowiedzialność? Raczej bezpośrednia ingerencja w wewnętrzne sprawy niepodległych państw. Smak ciemnego napoju niby ten sam, a mdli.

 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: Gazeta Polska Codziennie

Wczytuję komentarze...
Tagi

  

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | Gazeta Polska Podcasts