Podziel się swoim 1,5% podatku na wsparcie mediów Strefy Wolnego Słowa. Dziękujemy za solidarność! Dowiedz się więcej »

Próba fałszowania historii? Wiceminister ujawnia: Planujemy dotrzeć do opinii publicznej w Rosji

- Uważam, że Polska wygrywa starcie o pamięć. Taką tezę stawiam na bazie faktów, oceniając liczbę osób, do których dotarliśmy z naszymi kampaniami - powiedział dziś wiceminister spraw zagranicznych Szymon Szynkowski vel Sęk. Jak podał, MSZ trafia do Rosjan za pomocą mediów społecznościowych. "Planujemy inne przedsięwzięcia, które innymi kanałami dotrą do tamtejszej opinii publicznej" - mówił.

Zdjęcie ilustracyjne
pixabay.com/AndyLeungHK/creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/deed.pl

"Koncentrujemy się na tym, żeby wśród opinii publicznej wielu krajów świata wybrzmiewała prawda wbrew próbom zafałszowywania historii" - powiedział Szynkowski vel Sęk w radiowej Trójce.

Wskazał na publikacje oraz wywiady prezydenta Andrzeja Dudy oraz premiera Mateusza Morawieckiego w prasie zagranicznej, np. w "Die Welt", "Financial Times", "Le Figaro", "Politico".

Wiceszef MSZ wspomniał też o akcji, jaką MSZ prowadziło w mediach społecznościowych, wskazującej na to, "że wyzwolenie Warszawy było fałszywym wyzwoleniem, bo po nim przyszło zniewolenie komunizmem". Poinformował, że zasięg tej kampanii przekroczył milion osób.

Na pytanie czy Polska wygrywa wojnę o pamięć, odpowiedział: "uważam, że tak".

"Taką tezę stawiam nie tylko na bazie moich własnych odczuć, ale na bazie faktów oceniając liczby osób, do których dotarliśmy z naszymi kampaniami, oceniając wydźwięk medialny"

- podkreślił.

"Trafiamy do Rosjan za pomocą mediów społecznościowych. Planujemy inne przedsięwzięcia, które innymi kanałami dotrą do tamtejszej opinii publicznej, ale jest to bardzo trudne. Rynek medialny w Rosji jest bardzo mocno hermetyczny" - dodał.

Prezydent Andrzej Duda wezwał w liście otwartym z okazji obchodów 75. rocznicy wyzwolenia niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego Auschwitz–Birkenau, by pamięć o Zagładzie nigdy nie umarła. List opublikowały w czwartek francuski dziennik "Le Figaro", niemiecki dziennik "Die Welt" i amerykańska gazeta "Washington Post". Jest on częścią kampanii edukacji historycznej "The Truth That Must Not Die", która powstała przy współpracy Polskiej Fundacji Narodowej i Instytutu Nowych Mediów.

Z kolei premier Morawiecki opublikował we wtorek artykuł na portalu Politico, w którym napisał m.in.: "Prawda o II wojnie światowej stanowi integralną częścią dziedzictwa zjednoczonej Europy, która musi stanowczo przeciwstawić się zakłamywaniu historii XX wieku, jakiego dokonuje rosyjska propaganda".

 



Źródło: niezalezna.pl, PAP

 

#MSZ #Fakty #pamięć #Polska

prenumerata.swsmedia.pl

Telewizja Republika

sklep.gazetapolska.pl

Wspieraj Fundację Niezależne Media

Chcesz skomentować tekst? Udostępnij treść i skomentuj w mediach społecznościowych.
redakcja
Wczytuję ocenę...
Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo