Koncern podkreślił, iż "konsekwentnie realizuje strategię ujednolicania wizerunku" swoich stacji paliwowych na zagranicznych rynkach w ramach cobrandingu. Przypomniał, że na Litwie, gdzie oprócz Niemiec, Czech i Słowacji, także jest obecny, wszystkie stacje od początku funkcjonują wyłącznie pod brandem Orlen.

"Nasza działalność biznesowa pozytywnie wpływa na ocenę krajowej gospodarki, dlatego zależy nam, żeby jeszcze bardziej wzmacniać pozycję PKN Orlen za granicą. Spójny wizerunek na wszystkich rynkach, na których jesteśmy obecni, pozwoli nam pełniej wykorzystywać nasz potencjał. Umożliwi też dotarcie do nowych grup docelowych, a tym samym będzie wspierać naszą sprzedaż"

- powiedział prezes PKN Orlen Daniel Obajtek, cytowany w czwartkowym komunikacie spółki.

"Chcemy być, tak jak w Polsce, kojarzeni jako marka godna zaufania, wysokiej jakości i często pierwszego wyboru. Proces ujednolicania wizerunku stacji będziemy wzmacniać poprzez dalsze zaangażowanie w jedną z najpopularniejszych dyscyplin na świecie, czyli Formułę 1, w której w nadchodzącym sezonie będziemy obecni jako sponsor tytularny zespołu Alfa Romeo Racing Orlen" - dodał szef koncernu.

PKN Orlen podkreślił, że "logotyp Grupy Orlen pojawił się już na wszystkich 586 stacjach star w Niemczech, a także na 405 z 415 stacji w Czechach i 8 z 10 stacji na Słowacji działających pod marką Benzina" - oznakowane nim zostały dystrybutory, pylony cenowe oraz ekrany wewnątrz stacji. Koncern zaznaczył, iż jego działania zmierzają do pełnego rebrandingu sieci na zagranicznych rynkach.

Jak zapowiedział PKN Orlen, kolejnym krokiem w tym kierunku będzie uruchomienie stacji testowej pod marką Orlen, która powstaje w Seeberg-Ost pod Berlinem, przy autostradzie nr 10. "Stacja będzie działała w formacie Stop Cafe 2.0. To oznacza, że jej klienci będą mogli skorzystać z pełnej oferty gastronomicznej, obejmującej dania gorące, np. burgery, zapiekanki, hot-dogi, a także kawę, świeżo wyciskane soki oraz szeroką gamę produktów spożywczych. Otwarcie stacji zaplanowano na marzec 2020 r." - oznajmił koncern.

PKN Orlen oświadczył jednocześnie, że wprowadzi swoją flagową markę także do lokalnych działań marketingowych - "planowany jest m.in. wspólny zakup powierzchni reklamowych dla wszystkich krajów oraz nagród w konkursach i promocjach, a także wzmocnienie komunikacji korporacyjnej na zagranicznych rynkach, w czym istotną rolę będzie odgrywał potencjał wynikający z zaangażowania w Formułę 1".

W środę koncern poinformował, że został tytularnym sponsorem zespołu Alfa Romeo Racing w sezonie 2020 Formuły 1. Podał też, że Robert Kubica będzie kierowcą rezerwowym grupy Alfa Romeo Racing Orlen, a logotyp Orlen będzie głównym elementem m.in. malowania bolidu i kombinezonów.

PKN Orlen zapowiedział również, że zupełnie nowym obszarem działalności będzie szkolenie młodzieży w ramach Orlen Akademii Kartingowej, prowadzonej przez Sauber Motorsport.