Dziennik, powołując się na raport "Vehicles in use – Europe 2019" stowarzyszenia europejskich producentów pojazdów ACEA, podał, że w naszym kraju zarejestrowana jest największa w Unii, licząca ponad 1,1 mln, flota ciężarówek.

"W liczbie autobusów też jesteśmy liderem: na początku 2019 r. było ich 119,5 tys., prawie jedna szósta parku autobusowego w UE. Z kolei liczbą aut dostawczych 2,65 mln tylko nieznacznie mamy ustępować Niemcom (2,72 mln)"

– pisze "Rz".

Według gazety nie możemy się chwalić stanem technicznym aut osobowych. "Średni wiek sięga 14 lat, gdy w UE jest o trzy lata niższy" – czytamy w dzienniku.

W rozmowie z "Rz" Aleksander Kierecki z firmy analitycznej JMK powiedział, że kondycja pojazdów w Polsce to stary problem.

- Ciężarówki nieopuszczające naszych granic są mocno wysłużone. A gdy nowe autobusy mają przewoźnicy międzynarodowi oraz miejscy, dzięki dotacjom z UE, to na liniach lokalnych kursują starocie

 – powiedział Kierecki, cytowany przez "Rzeczpospolitą".