Rzecznik dodał, że akcja #Roraty polega na publikacji w mediach społecznościowych zdjęć, materiałów wideo i krótkich relacji z mszy św. roratnich odprawianych w adwencie w kościołach i w kaplicach w całej Polsce.

- Nie chodzi o to, żeby zamieszczać takie materiały tylko po to, żeby coś pokazać. Celem nadrzędnym jest zachęta do uczestnictwa w mszach św. i duchowego przygotowania do Bożego Narodzenia. Media społecznościowe to umożliwiają. Za pomocą prostych środków możemy dotrzeć do milionów osób z przesłaniem płynącym z Ewangelii i dzielić się radością naszej wiary. Dlatego zachęcam do aktywnego uczestnictwa w akcji #Roraty

 – powiedział rzecznik.

Przypomniał też, że msza św. roratnia poświęcona jest Najświętszej Maryi Pannie, a jej nazwa pochodzi od łacińskiego sformułowania "Rorate caeli desuper" (spuśćcie rosę niebiosa). Stanowi to nawiązanie do czekania na przyjście Zbawiciela, którym jest Jezus Chrystus. W adwencie przy ołtarzach w kościołach zapalane są kolejno cztery świece symbolizujące cztery niedziele tego okresu.

- Księża biskupi zapraszają do duchowego przeżycia adwentu, a tym samym do dobrego przygotowania się do Bożego Narodzenia. Podkreślają, że pomoże w tym m.in. uczestnictwo w roratach, rekolekcjach adwentowych i przedświąteczna spowiedź. Ważne, żeby w tym czasie pamiętać o osobach ubogich, samotnych i wszystkich potrzebujących. To jest istotą Bożego Narodzenia

 – wskazał ks. Rytel-Andrianik.