Jak podał koncern, umowa sponsorska podpisana przez Orlen Paliwa i Projekt Warszawa zakłada wsparcie drużyny siatkarskiej przez trzy sezony, a w jej ramach będą promowane marki Orlen Paliwa, VERVA, BAQ oraz EKOTERM.

PKN Orlen podkreślił, że "inwestując w sport wzmacnia rozpoznawalność marki w kraju i za granicą". Przypomniał zarazem, że finansuje różne dyscypliny sportu. Jak wspomniał, w barwach funkcjonującego od 20 lat Orlen Teamu występują zawodnicy reprezentujący cross country, enduro, karting, Formułę 1, rajdy samochodowe, WRC, żużel i motoparalotniarstwo.

Dyrektor Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów PKN Orlen Anna Ziobroń powiedziała, że spółka traktuje sponsoring sportowy jako inwestycję i dotyczy to również podmiotów z jej grupy kapitałowej.

Aktywność w tym obszarze przynosi korzyści obu stronom. To skuteczny kanał komunikacji z otoczeniem oraz wsparcie sprzedaży i wizerunku. Z kolei sportowcy, kluby czy też całe dyscypliny uzyskują niezbędną dla rozwoju pomoc finansową.

Koncern zwrócił uwagę, że "w rozwój polskiej siatkówki angażuje się od blisko dekady", wspiera reprezentację Polski w siatkówce halowej i plażowej we wszystkich kategoriach wiekowych, co -jak zaznaczył - "przekłada się na odnoszone przez drużyny sukcesy". "Męska reprezentacja obroniła w 2018 roku tytuł Mistrza Świata w Piłce Siatkowej, a także zajęła 5. miejsce w turnieju Ligi Narodów. Natomiast reprezentacja kobiet odniosła kilka cennych zwycięstw na międzynarodowych arenach. Z kolei w siatkówce plażowej aż dwa duety męskie stanęły na podium finałów Pucharu Świata World Tour i znajdują się w pierwszej szóstce światowego rankingu FIVB" - wyliczył m.in. PKN Orlen.

Koncern przypomniał jednocześnie, iż uczestniczy m.in. w programie Szkolny Klub Sportowy, zainicjowanym przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, "który po wielu latach powrócił do polskich szkół" - program objął już wszystkie powiaty i 93 proc. gmin w całym kraju, a udział w nim bierze blisko 10 tys. szkół, ponad 15 tys. nauczycieli i 320 tys. uczniów.

PKN Orlen podkreślił, że swoją rozpoznawalność poprzez sport buduje nie tylko w kraju, ale także za granicą - w Czechach wspiera klub hokejowy, w Niemczech jest obecny w piłce ręcznej, a na Litwie sponsoruje klub koszykarski.