"Zaktualizowana strategia nie powinna być zaskoczeniem dla osób obserwujących rynek bankowy oraz sam PKO Bank Polski. Zakłada ona kontynuację cyfryzacji usług bankowych, czyli procesu, w którym udało się nam już wiele osiągnąć. Mamy najlepszą na świecie aplikację mobilną, mamy też dobre relacje z klientami i te dwie kwestie: cyfryzacja oraz jakość obsługi będą przez następnych 5-10-15 lat najważniejsze z punku widzenia rozwoju banku. W moim przekonaniu zmierzamy do modelu, który nazwałbym bankiem autonomicznym i jestem przekonany, że szybciej w Polsce powstanie w pełni autonomiczny bank niż w pełni autonomiczny samochód"

- powiedział.

"Bank autonomiczny wszystko zrobi za klienta, którego zaangażowanie i czas będą ograniczone do minimum. Na razie mówimy o prostych produktach i usługach, ale z czasem, wraz z rozwojem sztucznej inteligencji, całość obsługi i relacji klient - bank zostanie zautomatyzowana. W PKO Banku Polskim pracujemy obecnie nad interfejsem głosowym naszej aplikacji i chcemy udostępnić tę usługę w przyszłym roku. Aplikacja zaoferuje to, czego klient może oczekiwać podczas spotkania z doradcą w fizycznym oddziale czy dzwoniąc na infolinię. IKO, nasza aplikacja mobilna, stanie się najważniejszym i podstawowym sposobem kontaktu z bankiem i podstawowym miejsce podejmowania decyzji przez klienta" - dodał.

Zaznaczył, że "PKO Bank Polski jest bankiem uniwersalnym, który obsługuje całe pokolenia klientów: jedni korzystają tylko z obsługi oddziałowej, a inni są w pełni cyfrowi i w ogóle nie chodzą do banku. Dotyczy to już 40-50 proc. użytkowników IKO. Zamiany w tym zakresie będą postępowały stopniowo, a placówki bankowe w coraz większym stopniu przekształcają się w centra edukacyjno - doradcze".