Będą nowe unijne oznaczenia opon

/ Image by MikesPhotos from

  

Przedstawiciele Parlamentu Europejskiego i państw UE porozumieli się w sprawie nowego systemu etykietowania opon samochodowych - poinformował PE. Cel, to zwiększenie świadomości konsumentów, oszczędności paliwa, poprawa bezpieczeństwa i zmniejszanie hałasu.

Zgodnie z nowymi przepisami etykiety będą musiały wskazywać zużycie paliwa, przyczepność na mokrej nawierzchni i zewnętrzny hałas toczenia. Informacje na temat wydajności na śniegu i lodzie mogą być również zawarte na etykiecie ze znakami graficznymi.

W przyszłości mogą być dodane też informacje dotyczące szacowanego przebiegu opony i ścierania. Stać się ma to, gdy dostępna będzie odpowiednia metoda testowa.

Nowe prawo przewiduje, że etykiety muszą być wyraźnie widoczne dla konsumentów, pokazywane we wszystkich sytuacjach, w których sprzedawane są opony, w tym przez internet. Mają też zawierać kod QR dla łatwego skanowania.

Celem nowej regulacji, która musi jeszcze zostać formalnie przyjęta, jest zwiększenie świadomości konsumentów i poprawa współczynników dotyczących środowiska, zdrowia i bezpieczeństwa. Ścieranie opon podczas użytkowania jest źródłem szkodliwych mikrotworzyw sztucznych.

Nowy system etykietowania ma mieć również zastosowanie do pojazdów ciężarowych (tak zwane opony C3), które teraz nie są objęte unijnymi wymogami w tej sprawie.

Przewóz towarów odpowiada za duży procent emisji gazów cieplarnianych pochodzących z transportu.

"Ponieważ opony C3 zużywają więcej paliwa i pokonują więcej kilometrów rocznie niż C1 (samochody osobowe) i C2 (lekkie samochody dostawcze), mają większy potencjał pod względem zmniejszenia zużycia paliwa i emisji"

- podkreślił w komunikacie PE.

Nieformalne porozumienie zawarte między negocjatorami z PE i fińskiej prezydencji musi jeszcze zostać zatwierdzone przez komisję przemysłu PE i unijnych ambasadorów.

Jeżeli przepisy zostaną przyjęte, nowe reguły będą miały zastosowanie od 1 maja 2021 r.

Według PE nowy system etykietowania mógłby doprowadzić do ograniczenia emisji CO2 o 10 milionów ton rocznie.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, PAP


Wczytuję komentarze...

Kolizja z udziałem samochodu SOP

Zdjęcie ilustracyjne / policja.pl

  

Dziś na trasie S7 w Kuklinie (woj. mazowieckie) doszło do kolizji z udziałem samochodu Służby Ochrony Państwa przewożącego osobę ochranianą - potwierdził rzecznik SOP ppłk Bogusław Piórkowski. W wyniku zdarzenia nikt nie ucierpiał.

Rozgłośnia RMF FM, która jako pierwsza poinformowała o kolizji, podaje, że limuzyna SOP zderzyła się z tirem, jednak według wstępnych relacji SOP doszło do obtarcia. Prawdopodobnie tir nie ustąpił pierwszeństwa.

Sprawę bada policja. Jak przekazał dyżurny z mazowieckiej komendy, obaj kierowcy są trzeźwi.

Pasażerem była jedna z osób ochranianych. SOP nie podaje jej personaliów, jednak wiadomo, że nie był to ani prezydent, ani premier. Rozgłośnia RMF FM, powołując się na nieoficjalne informacje, donosi, że był to jeden z wicepremierów.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, PAP

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl