Na Orlenie zatankujemy w Monachium! Koncern obecny we wszystkich niemieckich landach

/ Twitter/@PKN_ORLEN

  

PKN Orlen uruchomił w Monachium stację paliw w formacie co-brandingu, łączącym lokalną markę Star, która należy do spółki zależnej Orlen Deutschland, z logotypem Grupy Orlen – czytamy w środowym komunikacie koncernu. Ten posiada w Niemczech sieć ponad 580 stacji.

Na początku października PKN Orlen informował, że jeszcze w tym roku na stacjach paliw z Grupy Orlen w Czechach, na Słowacji i w Niemczech pojawi się marka Orlen, jako element wdrażanej strategii co-brandingu, zakładającej współistnienie lokalnych marek Benzina i Star z logotypem Grupy Orlen.

Nasza pierwsza stacja w Bawarii już działa, tym samym nasza sieć jest obecna we wszystkich niemieckich landach. Obiekt w Monachium został uruchomiony w formacie co-brandingu łączącym lokalną markę Star z logotypem Grupy ORLEN

- oznajmił w środę na Twitterze PKN Orlen.

W październiku koncern podawał, że „w ramach działań, które docelowo mają zmierzać do pełnego rebrandingu sieci”, na wszystkich rynkach, gdzie obecna jest Grupa Orlen, „będzie prowadzona spójna komunikacja, w której istotną rolę odgrywać będzie dalsze zaangażowanie w Formułę 1”.

PKN Orlen wyjaśniał wówczas, iż „w ramach wzmacniania znajomości marki Orlen połączone logotypy będą pojawiały się między innymi na dystrybutorach, pylonach cenowych oraz na ekranach wewnątrz stacji Benzina i star". Koncern podkreślał, że „wprowadzi flagową markę do lokalnych działań marketingowych, wykorzystując na rynkach zagranicznych także potencjał komunikacyjny wynikający z zaangażowania w Formułę 1 i sponsoring Roberta Kubicy”.

Prezes PKN Orlen Daniel Obajtek zwracał wcześniej uwagę, że rozłożony na lata rebranding nie przewiduje na tym etapie likwidacji „bliskich klientowi marek lokalnych w Czechach, na Słowacji i w Niemczech”, ale łączenie ich z logotypem Grupy Orlen.

Pozwoli to zbudować rozpoznawalność marki Orlen na tych rynkach. Docelowy rebranding pozwoli nam uzyskać synergię w obszarze komunikacji i marketingu, a jego wsparciem będzie wykorzystanie naszego dalszego zaangażowania w jeden z najbardziej popularnych sportów na świecie, czyli Formułę 1

- mówił w październiku Obajtek.

PKN Orlen informował wtedy, że posiada ponad 2800 stacji paliwowych w Europie – 1779 w Polsce, 585 w Niemczech, 413 w Czechach, 25 na Litwie i osiem na Słowacji, a proces rebrandingu wszystkich tych obiektów Grupy Orlen ma kosztować kilkadziesiąt milionów złotych.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, PAP, Twitter


Wczytuję komentarze...

GDDKiA odstępuje od umowy, wykonawca nie realizował obwodnicy

  

- Odstąpiliśmy z winy wykonawcy od umowy na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13 - poinformowała w komunikacie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Dodała, że w I kwartale 2020 r. planuje ogłoszenie przetargu na wybór nowego wykonawcy, który dokończy budowę.

GDDKiA poinformowała, że plac budowy został przekazany na początku października br., a wykonawca - spółka Energopol Szczecin - pomimo wezwań nie rozpoczął robót budowlanych na inwestycji. Dodano, że roboty budowlane wykona nowy wykonawca, na wybór którego GDDKiA przygotowuje przetarg.

W komunikacie zaznaczono, że firma Energopol Szczecin S.A., zgodnie z Subklauzulą 15.2 Szczególnych Warunków Kontraktu (SWK), otrzymała oświadczenie o odstąpieniu od umowy na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13. "Przyczyny odstąpienia od umowy leżą po stronie wykonawcy, który nie wywiązywał się z zawartego kontraktu. Krok ten poprzedziły bezskuteczne wezwania do poprawy zgodnie z Subklauzulą 15.1 SWK" - podała GDDKiA.

Jak przypomniała Generalna Dyrekcja, kontrakt na realizację inwestycji w formule „Projektuj i buduj” o wartości 140,4 mln złotych został podpisany w marcu 2018 r. z terminem zakończenia wyznaczonym na lipiec 2021 r. "Wykonawca miał opóźnienia już na etapie projektowania, złożył niekompletny wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), który musiał później wielokrotnie uzupełniać. Ostatecznie pod koniec września tego roku decyzja ZRID została wydana, a na początku października przekazaliśmy wykonawcy plac budowy. Pomimo możliwości prowadzenia robót budowlanych wykonawca do nich nie przystąpił i nie zorganizował zaplecza sprzętowo-materiałowego. Nie było również całości projektów wykonawczych i innych dokumentów niezbędnych do realizacji robót. Okoliczności te złożyły się na konieczność podjęcia odpowiednich działań kontraktowych przez inwestora" - zaznaczono.

GDDKIA wskazała, że została uruchomiona gwarancja należytego wykonania - około 14 mln złotych, którą był zabezpieczony kontrakt. "Środki te pozwolą na pokrycie zobowiązań nienależytego wykonywania kontraktu przez Energopol Szczecin, takich jak płatności wobec podwykonawców, usługodawców i dostawców. Z tytułu niewywiązania się wykonawcy z zapisów kontraktu będziemy egzekwować należności z tytułu kar umownych" - podała GDDKiA.

W komunikacie dodano, że obecnie na inwestycji na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad prowadzone są wykopaliska archeologiczne terenu o powierzchni około 6 hektarów, których zakończenie planowane jest na luty 2020 r.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, PAP


Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl