PKN Orlen uruchomił w Monachium stację paliw w formacie co-brandingu, łączącym lokalną markę Star, która należy do spółki zależnej Orlen Deutschland, z logotypem Grupy Orlen – czytamy w środowym komunikacie koncernu. Ten posiada w Niemczech sieć ponad 580 stacji.
Na początku października PKN Orlen informował, że jeszcze w tym roku na stacjach paliw z Grupy Orlen w Czechach, na Słowacji i w Niemczech pojawi się marka Orlen, jako element wdrażanej strategii co-brandingu, zakładającej współistnienie lokalnych marek Benzina i Star z logotypem Grupy Orlen.
Nasza pierwsza stacja w Bawarii już działa, tym samym nasza sieć jest obecna we wszystkich niemieckich landach. Obiekt w Monachium został uruchomiony w formacie co-brandingu łączącym lokalną markę Star z logotypem Grupy ORLEN
- oznajmił w środę na Twitterze PKN Orlen.
Nasza pierwsza stacja w Bawarii już działa, tym samym nasza sieć jest obecna we wszystkich niemieckich landach. Obiekt w Monachium został uruchomiony w formacie co-brandingu łączącym lokalną markę #star z logotypem Grupy #ORLEN pic.twitter.com/gZgZ8Fxwjf
— ORLEN (@PKN_ORLEN) 13 listopada 2019
W październiku koncern podawał, że „w ramach działań, które docelowo mają zmierzać do pełnego rebrandingu sieci”, na wszystkich rynkach, gdzie obecna jest Grupa Orlen, „będzie prowadzona spójna komunikacja, w której istotną rolę odgrywać będzie dalsze zaangażowanie w Formułę 1”.
PKN Orlen wyjaśniał wówczas, iż „w ramach wzmacniania znajomości marki Orlen połączone logotypy będą pojawiały się między innymi na dystrybutorach, pylonach cenowych oraz na ekranach wewnątrz stacji Benzina i star". Koncern podkreślał, że „wprowadzi flagową markę do lokalnych działań marketingowych, wykorzystując na rynkach zagranicznych także potencjał komunikacyjny wynikający z zaangażowania w Formułę 1 i sponsoring Roberta Kubicy”.
Prezes PKN Orlen Daniel Obajtek zwracał wcześniej uwagę, że rozłożony na lata rebranding nie przewiduje na tym etapie likwidacji „bliskich klientowi marek lokalnych w Czechach, na Słowacji i w Niemczech”, ale łączenie ich z logotypem Grupy Orlen.
Pozwoli to zbudować rozpoznawalność marki Orlen na tych rynkach. Docelowy rebranding pozwoli nam uzyskać synergię w obszarze komunikacji i marketingu, a jego wsparciem będzie wykorzystanie naszego dalszego zaangażowania w jeden z najbardziej popularnych sportów na świecie, czyli Formułę 1
- mówił w październiku Obajtek.
PKN Orlen informował wtedy, że posiada ponad 2800 stacji paliwowych w Europie – 1779 w Polsce, 585 w Niemczech, 413 w Czechach, 25 na Litwie i osiem na Słowacji, a proces rebrandingu wszystkich tych obiektów Grupy Orlen ma kosztować kilkadziesiąt milionów złotych.