Zwolennik rewolucyjnych reform - ważnym urzędnikiem Watykanu? Media piszą o szczegółach

Kard. Reinhard Marx / By Wolfgang Roucka - Erzbischöfliches Ordinariat München, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=15369649

  

Ukazujący się w niemieckim Fryburgu miesięcznik „Herder Korrespondenz” w najnowszym numerze opublikował szczegóły reformy Kurii Rzymskiej zainicjowanej przez papieża Franciszka. Według „Herdera” nieopublikowany jeszcze projekt reform przewiduje funkcję kamerlinga dla kard. Reinharda Marxa z Monachium jako prefekta watykańskiej Rady Gospodarczej.

Zadaniem kamerlinga jest m.in. zarządzanie sprawami Stolicy Apostolskiej po śmierci lub ustąpieniu papieża do czasu wybrania jego następcy.

Kard. Marx dał się poznać w ostatnim czasie jako orędownik tzw. drogi synodalnej, która opowiada się za radykalnymi zmianami w Kościele w Niemczech, utrzymanymi w duchu postulatów Synodu amazońskiego.

Rada Kardynałów, którą papież Franciszek powołał dla reformy Kurii Rzymskiej, wysłała w kwietniu swój projekt nowej struktury Kurii do Konferencji Biskupów, władz zakonnych, szefów urzędów Kurii oraz do kanonistów na uniwersytetach papieskich. Ich odpowiedzi i stanowiska powinny zostać przesłane do Rady Kardynałów. Jeszcze nie wiadomo, kiedy konstytucja apostolska o reformie Kurii Rzymskiej „Praedicate evangelium” (Głoście Ewangelię) zostanie ogłoszona.

„Herder” informuje także o utworzeniu nowej „dykasterii ds. ewangelizacji", o czym już donosiły inne media. Ten urząd watykański ma połączyć w sobie Kongregację ds. Ewangelizacji Narodów - „Propaganda Fide” i utworzoną przez Benedykta XVI Papieską Radę ds. Krzewienia Nowej Ewangelizacji.

Kuria ma pracować nie tylko wyłącznie dla papieża, ale pełnić też służebną rolę dla Konferencji Biskupów na świecie. Takie życzenie wyrażał wielokrotnie papież Franciszek kładąc nacisk na głoszenie Ewangelii. W tym celu, jak twierdzi niemiecki miesięcznik, przewiduje się zatrudnienie w Kurii większej liczby osób świeckich oraz współpracowników międzynarodowych.

Projekt przewiduje też poprawę wymiany informacji oraz porozumień między organami watykańskimi oraz papieżem. W tym celu obok regularnych spotkań projekt przewiduje ośrodek koordynacyjny w Sekretariacie Stanu.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: KAI, niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Remont ulicy Garbary. Wkrótce koniec!

/ poznan.pl

  

Szybkie tempo prac i sprzyjające warunki atmosferyczne spowodowały zmiany w harmonogramie robót na ul. Garbary w Poznaniu – poinformował poznański magistrat. Jeśli warunki atmosferyczne pozwolą, to od poniedziałku kierowcy będą mogli poruszać się po całej szerokości ulicy.

Celem prac prowadzonych na jednej z głównych poznańskich ulic jest przygotowanie ulicy Garbary do wprowadzenia buspasa. Remont nawierzchni prowadzony jest na lewym pasie jezdni, na odcinku od ulicy Wielkiej do posesji nr 48.

Urząd Miasta Poznania poinformował, że szybkie tempo prac remontowych i sprzyjające warunki atmosferyczne spowodowały zmiany w harmonogramie robót. Jeśli warunki atmosferyczne na to pozwolą, to od poniedziałku kierowcy będą mogli poruszać się już po całej szerokości ulicy.

"Następny etap został zaplanowany już od 2 do 7 marca, kiedy drogowcy z Zakładu Robót Drogowych wyremontują prawy pas na odcinku od ulicy Estkowskiego do ulicy Wielkiej. Tydzień przerwy między kolejnymi etapami jest spowodowany koniecznością odtworzenia jezdni pobliskich ulic Mostowej i Wszystkich Świętych wraz ze skrzyżowaniem ulic Wszystkich Świętych i Garbary"

– podał Urząd Miasta Poznania.

Następnie na ulicy wymieniona zostanie nawierzchnia jezdni środkowego pasa na odcinku od okolic przystanku autobusowego Małe Garbary do ulicy Wielkiej. Przy sprzyjającej pogodzie prace te rozpoczną się 7 marca i potrwają tydzień.

Magistrat podał, że koleje działania na ul. Garbary uzależnione będą od rozpoczęcia robót na ul. Jana Pawła II, gdzie dobudowany zostanie trzeci pas jezdni; od ronda Śródka w kierunku ul. Berdychowo.

Ulica Garbary to jedna z głównych dróg w ścisłym centrum Poznania. Według danych zaprezentowanych przez Urzędu Miasta Poznania, poruszające się nią autobusy czterech linii przewożą dziennie ok. 15 tys. osób. Według rozkładu jazdy autobusy powinny przejechać ul. Garbary w ciągu pięciu minut, ale ze względu m.in. na natężenie ruchu w centrum często zdarzają się opóźnia. Magistrat wskazał, że wprowadzenie buspasa w tym miejscu pozwoli zminimalizować rozbieżności pomiędzy rozkładowym a rzeczywistym czasem przejazdu. 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, PAP


Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | Gazeta Polska Podcasts