Zmiana klimatu, której jesteśmy świadkiem związana jest przede wszystkim z przemysłową działalnością człowieka. W raporcie Global Warming of 1.5 ºC czytamy, że globalne ocieplenie spowodowało wzrost średnich temperatur o około 1,0°C w porównaniu do poziomu sprzed epoki przemysłowej.

51 proc. konsumentów uważa odpady opakowaniowe za ważny problem ekologiczny, a taki sam odsetek zgadza się, że zrównoważony rozwój opakowań papierowych jest dla nich ważniejszy niż pięć lat temu – wynika z raportu DS. Smith. Co więcej, według „CSR w praktyce – barometr Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej” ponad połowa respondentów przykłada wagę do tego, w jaki sposób produkty, które kupują oddziałują na społeczeństwo i ekologię.

Międzynarodowe firmy zaczynają łączyć bycie eko z bardziej efektywnym prowadzeniem biznesu, który dodatkowo pozytywnie wpływa na naszą planetę. Producenci kosmetyków zamiast w plastik, swoje produkty pakują w szkło, aluminium i tekturę. Zachęcają również społeczeństwo do proekologicznych zachowań. Jest to również stratega marketingowa, ale połączona ze słusznym celem.

Nadmierne pakowanie i zbędne wypełniacze kładą się cieniem na każdym aspekcie działalności firmy, od kosztów wysyłki poprzez środowisko naturalne po satysfakcję klientów. 25% zawartości opakowań w ehandlu to... powietrze. 122 milionów ton dwutlenku węgla rocznie generuje transport pustej przestrzeni. Jej wyeliminowanie może pomóc każdej firmie, która wysyła towary, uzyskać znaczne oszczędności i przewagę nad konkurencją, przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu na środowisko. Redukcja odpadów powoduje wzrost wydajności i obniża koszty. Ponowne wykorzystanie materiałów przedłuża ich życie, pomagając zużyć mniej cennych zasobów planety.