Boeing otrzymał kontrakt na produkcję pierwszych dwóch partii w liczbie 7 i 12 samolotów w sierpniu 2016 r. Trzecia partia, obejmująca produkcję 15 samolotów, została przyznana w styczniu 2017 r.  18 samolotów z czwartej partii zakontraktowano we wrześniu 2018 r.

Bazując na modelu 767, Boeing planuje zbudować 179 powietrznych tankowców dla Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych, aby zastąpić flotę samolotów KC-135. Pierwsze latające cysterny zostały dostarczone przez firmę w styczniu 2019 r.

Pierwotna umowa na projekt i rozwinięcie konstrukcji najnowszej latającej cysterny dla Sił Powietrznych została podpisana przez Boeinga w 2011 r. KC-46A jest wielozadaniowym tankowcem powietrznym zdolnym do tankowania sojuszniczych i koalicyjnych samolotów wojskowych, które są przystosowane do międzynarodowych procedur tankowania w powietrzu. Dodatkowo, KC-46A może transportować pasażerów, pacjentów oraz ładunki. Boeing montuje samoloty KC-46 w zakładzie Everett w stanie Waszyngton, gdzie niedawno rozpoczęto produkcję pierwszego KC-46 dla Japonii.