Społeczna odpowiedzialność biznesu to tak naprawdę działanie na rzecz osób, które tej pomocy potrzebują – nie tylko naszych pracowników i ich rodzin, ale i lokalnych społeczności. To także współpraca z organizacjami charytatywnymi czy organizacja projektów edukacyjnych

– mówi agencji Newseria Biznes Magdalena Węglewska, PR Manager Amazon.

Jedną z inicjatyw, w którą zaangażował się e-commercowy gigant, jest wrześniowa kampania Fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”, której celem jest promowanie profilaktyki takich schorzeń wśród najmłodszych. Szacuje się, że tylko w tym roku ponad 300 tys. dzieci usłyszy diagnozę nowotworową. Rak to druga najczęstsza przyczyna zgonów dzieci wśród chorób nieinfekcyjnych.

– Jak co roku Amazon dołącza do tej kampanii pod znakiem złotej wstążki – mówi Magdalena Zagrodnik, HR manager w Amazon Polska. 

We wrześniu nasi pracownicy przez dwa dni mogą przyjść do pracy w piżamach, żeby okazać wsparcie dla najmłodszych dzieci walczących z chorobą nowotworową, które spędzają dużo czasu w szpitalu. Będziemy liczyć, ile było takich osób i na tej podstawie przekażemy określoną kwotę do wybranych fundacji działających w miastach, w których znajdują się nasze centra

- dodaje Zagrodnik.

Mamy dzień piżamowy i choć dziwnie to wygląda na korytarzach, to pieniądze trafiają na konto dzieci chorych na raka. Ta akcja jest organizowana w Amazonie po raz drugi i chcielibyśmy, żeby była również w następnych latach 

– mówi Dorota Makolądra, pracownik Amazon od czterech lat.