Macierewicz i Naimski spotkali się z Polonią w USA

/ Marcin Pegaz/Gazeta Polska

  

„Stosunki Polsko - Amerykańskie 2015 - 2019" - pod takim tytułem 8 września 2019 r. w Domu Narodowym na Brooklynie odbyło się  spotkanie z ministrem Piotrem Naimskim oraz Antonim Macierewiczem. Wzięło w nim udział około 200 osób.

W spotkaniu wziął również udział komendant 2 Okręgu  Stowarzyszenia Weteranów Armii Polskiej w Ameryce Antoni Chrościelewski - uczestnik bitwy o Monte Cassino w czasie II wojny światowej. Przybyli również działacze  „Solidarności” żyjący na emigracji w Stanach Zjednoczonych.
Spotkanie poprowadził Tadeusz Antoniak, przewodniczący Komitetu Smoleńsko – Katyńskiego, który po przywitaniu gości, przypomniał list do Prezydenta USA Jimiego Cartera z 1979 r. sygnowany przez przybyłych gości oraz śp. mecenasa i premiera Jana Olszewskiego.

Przypomniał, że coś, co 40 lat temu wydawało się niemożliwe, właśnie teraz po objęciu rządów przez Zjednoczoną Prawicę jest realizowane.

Następnie głos zabrał minister Piotr Naimski. Jako Sekretarz Stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i pełnomocnik rządu ds. infrastruktury energetycznej poinformował zebranych, iż rząd Prawa i Sprawiedliwości powierzył mu 4 lata temu koordynowanie działań prowadzących do pozyskania nowych, bezpiecznych źródeł energii, celem uwolnienia Polski od monopolistycznego dyktatu rosyjskiego w dostawach gazu.

Zwrócił uwagę na trudności, z jakimi boryka się ta bardzo ważna misja. Suwerenność energetyczna Polski nie jest w interesie Niemiec i Rosji, z tego względu jest tak bardzo krytykowana. Realizacja „niepodległości” energetycznej stała się faktem dzięki otwarciu terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Świnoujściu, który już teraz przyjmuje liczne transporty skroplonego gazu, w coraz większym stopniu ze Stanów Zjednoczonych. Rozpoczęto następną inwestycję - budowę gazociągu „Baltic Pipe”, który połączy Polskę z Norwegią trasą po dnie Bałtyku.

Ukończenie inwestycji umożliwi w 2022 roku ostateczne uwolnienie Polski od rosyjskiego monopolu. Polska wówczas  stanie się krajem  tranzytowym, transportującym  gaz do innych państw, które nie posiadają swoich zasobów tego surowca oraz utworzy nowy szlak gazowy „Północ – Południe Europy”.

Minister Antoni Macierewicz odniósł się do długoletniej współpracy z Piotrem Naimskim. To oni wspólnie z premierem śp. Janem Olszewskim organizowali Komitet Obrony Robotników, a obecnie współpracują przy budowie strategii militarnej i energetycznej Polski. Minister Macierewicz zaapelował do zebranej Polonii o oddanie głosów w najbliższych  wyborach parlamentarnych na człowieka, który zapewni kontynuację strategicznych projektów energetycznych.

Polonię interesowała m.in. sprawa podwójnego opodatkowania emerytur, jednak najwięcej pytań dotyczyło problemu ustawy S447. Do pytań z tego zakresu stanowczo odniósł się minister Macierewicz mówiąc: „ Absolutne NIE dla roszczeń wobec mienia bezspadkowego w Polsce. Dopóki rządzi Zjednoczona Prawica, nie ma nawet o tym mowy”. Tłumaczył, iż nawet wprowadzenie przez Polski Sejm specjalnej ustawy odnoszącej się do problemu mienia bezspadkowego, nie ma w tym momencie sensu, gdyż mogło by spowodować lawinę wniosków ze strony polskiej opozycji do Komisji Europejskiej, co w konsekwencji przełożyło by się na stratę czasu, który powinno spożytkować się na naprawę innych sektorów gospodarki krajowej, a nie na czasochłonne wyjaśnienie przed organami Unii Europejskiej.   

Piotr Naimski pytany był o szansę na koalicję obozu rządzącego z Konfederacją. Stwierdził, że nie ma on nic przeciwko różnicy poglądów, bo dopuszcza to zdrowa zasada demokracji, ale "różniące nas zdania nie powinny szkalować ani obrażać, a z Konfederacją często tak, niestety, jest". Na koniec dodał, że będąc wybranym na posła następnej kadencji, będzie domagał się ustanowienia odrębnego jednomandatowego okręgu wyborczego dla Polonii, zwiększenia liczby punktów wyborczych poza krajem oraz przyjęcia korzystnych rozwiązań dla polskich emerytów mieszkających za granica.

Spotkanie zostało zorganizowane przez Komitet Obchodów Rocznicy Katastrofy Smoleńskiej i Ludobójstwa Katyńskiego w Amerykańskiej Częstochowie oraz organizacje wchodzące w skład Komitetu (między innymi Kluby Gazety Polskiej, Reduty Dobrego Imienia – USA, Rodziny Radia Maryja) oraz Dom Narodowy na Greenpoincie. 
 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl


Wczytuję komentarze...

Niemcy. Protest przeciwko... samochodom

Zdjęcie ilustracyjne / fot. pixabay.com

  

Przed terenem, na którym we Frankfurcie nad Menem odbywa się doroczny Międzynarodowy Salon Samochodowy (IAA) , w sobotę doszło do wielotysięcznej demonstracji przeciwników aut i silników spalinowych. Uczestnicy domagali się jak najszybszej transformacji systemu transportowego.

Podczas pierwszego dnia salonu IAA otwartego dla publiczności, przed terenem, na którym odbywa się ta jedna z największych i najbardziej znanych wystaw samochodowych na świecie, zgromadziło się około 25 tys. osób. Demonstracja została zorganizowana przez związek #austeigen (niem. wysiadać), w którego skład wchodzą organizacje zajmujące się ochroną przyrody, broniące praw zwierząt, czy zrzeszające miłośników rowerów.

Uczestnicy domagali się natychmiastowej rezygnacji z silników spalinowych, zaprzestania produkcji aut terenowych, przesiadania się na małe elektryczne auta miejskie i pełnej neutralności klimatycznej ruchu ulicznego do 2035 roku. Żądali też większych udogodnień dla rowerów i transportu publicznego.

#austeigen oskarża przemysł motoryzacyjny o spowalnianie tych zmian poprzez produkcję - ich zdaniem - szczególnie szkodliwych dla środowiska miejskich SUV-ów. Biorący udział w demonstracji dawali wyraz swojej niechęci wobec samochodów, a szczególnie miejskich terenówek, przynosząc transparenty z takimi napisami, jak np. "Nienawidzę aut", "Geje przeciwko SUV-om", czy "SUV-y to g...".

Kwestia ochrony klimatu jest obecnie szczególnie ważna dla Niemców. Według opublikowanego w sierpniu sondażu dla telewizji RTL jest to dla nich najważniejszy problem, z którym musi zmierzyć się ich kraj; uważa tak 37 proc. ankietowanych. Na drugim miejscu znalazła się kwestia migracji (29 proc.), a na trzecim - niezadowolenie z polityków (25 proc.).

Jednocześnie przemysł samochodowy należy do jednej z najważniejszych branż niemieckiego przemysłu. Jest od niego zależnych ok. 1,8 mln miejsc pracy. Auta i części do nich są też najważniejszym składnikiem eksportu RFN - jego wartość wyniosła w 2018 roku 230 mld euro (na drugim miejscu znalazły się maszyny - 194 mld euro).

Miejskie terenówki są z kolei coraz ważniejszym produktem w ofercie niemieckich koncernów samochodowych. 43,7 proc. wszystkich samochodów sprzedanych przez BMW w pierwszym półroczu 2019 r., to były SUV-y i auta terenowe. W przypadku Audi jest to 40 proc., a Daimlera - 32,3 proc. Wyraźnie rośnie też popularność tego typu nadwozi nad Renem. W 2016 roku zarejestrowano 715 tys. nowych SUV-ów i terenówek. W 2018 - 934 tys. Według prognoz w 2019 r. ich liczba przekroczy 1 mln (do czerwca - 552 tys.)

 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl