Trump stawia na walkę z terroryzmem

/ geralt

  

W przeddzień rocznicy zamachów bombowych z 11 września 2001 r. w Nowym Jorku, prezydent Donald Trump podpisał rozporządzenie wykonawcze zwiększające uprawnienia rządu w walce z terrorystami, oraz osobami i organizacjami wspierającymi ich, w tym finansowo.

Jak poinformował sekretarz stanu Mike Pompeo, rozporządzenie modyfikuje wcześniejszy tego rodzaju akt wydany przez ówczesnego prezydenta George'a W; Busha, bezpośredni po zamachach.

Pompeo wyjaśnił, że nowe rozporządzenie zezwala Departamentom Stanu i Skarbu na bezpośrednie ściganie przywódców organizacji podejrzewanych o terroryzm i ich sojuszników "bez konieczności ustalenia ich powiązań z konkretnymi aktami terroru".

Ponadto rozporządzenie ma ułatwiać namierzanie osób i organizacji uczestniczących w szkoleniu terrorystów oraz zezwala na stosowanie sankcji wobec zagranicznych instytucji finansowych, które świadomie utrzymują kontakty biznesowe z potencjalnymi terrorystami.

Zdaniem Erica Lorbera, byłego doradcy Departamentu Skarbu, nowe rozporządzenie to "istotna zmiana", która umożliwi Departamentowi rzeczywiście skuteczną walkę z takimi instytucjami.

Działając na podstawie nowych uprawnień, Departament Skarbu zastosował we wtorek sankcje wobec kilkudziesięciu osób i ugrupowań, w tym wobec palestyńskiego Hamasu, tzw. Państwa Islamskiego (IS), Al-Kaidy i jej filii oraz organizacji związanymi z irańskimi Strażnikami Rewolucji Islamskiej.

Zamachy dokonane przez terrorystów 11 września 2001 r. w Nowym Jorku i Waszyngtonie, przy pomocy uprowadzonych samolotów pasażerskich, spowodowały śmierć prawie 3 tys. osób, dalsze 6 tys. zostało rannych. Straty materialne oszacowano na co najmniej 10 mld dolarów. 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, PAP


Wczytuję komentarze...

Oczyszczają teren z niewybuchów

/ You Tube

  

W miejscu planowanego przekopu Mierzei Wiślanej trwa oczyszczanie terenu z niewybuchów z czasów II wojny światowej. Prace te potrwają ok. 2 tygodni. Polsko-belgijskie konsorcjum przygotowuje się do rozpoczęcia inwestycji - podał w czwartek Urząd Morski w Gdyni.

Jak poinformowała PAP rzeczniczka Urzędu Morskiego w Gdyni Magdalena Kierzkowska, generalny wykonawca, czyli polsko-belgijskie konsorcjum firm NDI i Besix, aktualnie prowadzi na tym terenie prace organizacyjne i przygotowawcze.

Od kilku tygodni trwa oczyszczanie części lądowej z obiektów ferromagnetycznych, takich jak niewybuchy i niewypały. Do tej pory odnaleziono ok. 3 tys. elementów, w tym pozostałości po działaniach militarnych w czasie II wojny światowej m.in. resztki skrzynek amunicyjnych i łuski. Prace te potrwają jeszcze około dwóch tygodni - wyjaśniła.

Do końca stycznia planowane jest natomiast usunięcie karpin i oczyszczenie terenu budowy. Rozpoczął się również montaż urządzeń, służących do monitorowania zmian poziomu zwierciadła wody oraz jej zasolenia

- dodała Kierzkowska.

Według rządu przekop Mierzei Wiślanej to inwestycja kluczowa, która ma ożywić gospodarczo Warmię i Mazury, a jednocześnie projekt ten realizowany jest pod kątem bezpieczeństwa państwa.

Do końca roku Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska (GDOŚ) ma wydać rozstrzygnięcie w sprawie decyzji środowiskowej dla inwestycji. Wydaną przez Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Olsztynie decyzję pozwalającą pod pewnymi rygorami przyrodniczymi na przeprowadzenie budowy zaskarżyły zarząd woj. pomorskiego i organizacje ekologiczne.

Wydając decyzję środowiskową dla przekopu Mierzei, Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Olsztynie uznała, że proponowany do realizacji wariant Nowy Świat jest najkorzystniejszy z przyrodniczego punktu widzenia, a ulokowanie kanału żeglugowego w tym miejscu ogranicza ingerencję w środowisko i pozwala na uniknięcie znaczących negatywnych oddziaływań.

W decyzji określono kilkadziesiąt warunków korzystania ze środowiska w fazie realizacji i eksploatacji inwestycji, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności ochrony cennych wartości przyrodniczych.

Według resortu gospodarki morskiej, budowa nowej drogi wodnej ma poprawić dostęp do portu w Elblągu oraz zagwarantować Polsce swobodny dostęp z Zalewu Wiślanego do Bałtyku, z pominięciem kontrolowanej przez Rosję Cieśniny Piławskiej.

Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną ma mieć około 1 km długości i 5 metrów głębokości. Umożliwi wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 m, długości 100 m, szerokości - 20 m. Budowa kanału ma potrwać do 2022 roku.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, PAP


Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl