„Kiedy zaczynałam śpiewać jazz, bywałam oddanym słuchaczem, a jutro po raz pierwszy stanę na scenie podczas tego jedynego w swoim rodzaju letniego festiwalu w stolicy. Usłyszycie nowe, jeszcze nadal świeże i osobiste piosenki"

– napisała na Facebooku Aga Zaryan.

Jednak przede wszystkim wokalistka wykona utwory z „High and Low”, swojego ostatniego autorskiego albumu z piosenkami, do których napisała większość tekstów. Obok nich pojawiają się piosenki wybranych autorów Stevie Wondera i Carli Bley.

„High and Low” ma klimat liryczny, poetycki, opowiada o wzlotach i upadkach. W piosence piosenka „Back” jest mowa o tym – jak opowiadała Aga Zaryan, że trzeba się starać tak żyć, aby w pełni odczuwać każdą daną chwilę życia. „Chodzi o to, by żyć w czasie teraźniejszym, a nie rozpamiętywać to, co minęło, albo snuć rozbudowane plany na przyszłość. Inspirację do napisania tego tekstu znalazłam w książce +Potęga teraźniejszości+ Eckharta Tolle, który pisał, że najważniejsze jest, aby doceniać każdą chwilę życia. To wydaje się oczywiste, a tak naprawdę jest niezwykłą umiejętnością. +Learning how to be in the now+ - to zdanie śpiewam w +Back+ jak swoistą mantrę” - mówiła wokalistka.

Jak zaznacza wokalistka „tym nastrojom odpowiada muzyka; cały wachlarz dźwięków, które przeplatają się w wyższych i niższych rejestrach muzycznych, a więc są istotnie +high+ - wzloty i +low+ - obniżenia nastroju, a mówiąc wprost +doły+, które każdego niemal człowieka dopadają, ale bywa ich mniej, jeśli będziemy umieli dostrzec urodę codziennego życia i tak zwanych +simple pleasures+ - prostych przyjemności. Teraz, po czterdziestce, jestem na tym właśnie etapie. To ważny rozdział życia” – podkreśla.

25. Międzynarodowy Plenerowy Festiwal Jazz na Starówce zakończy się w sobotę 31 sierpnia. Na finał organizatorzy z Fundacji Jazzart zapowiadają niezwykły koncert; wystąpi legenda saksofonu, multiinstrumentalista, „jeden z najbardziej ekscytujących muzyków brytyjskich końca XX wieku Courtney Pine Band”. Publiczność usłyszy „House Of Legends” - jazzowe interpretacje utworów skomponowanych przez Pine’a, do których inspiracje muzyk zaczerpnął z tradycji brytyjskiej społeczności afro-karaibskiej.