Piąta strona, mała wzmianka i "błędny rachunek". Tak "Fakt" przeprasza Beatę Szydło

Tabloid "Fakt" przeprosił byłą premier Beatę Szydło za nieprawdziwą informację, jaka zamieszczona została we wczorajszym wydaniu gazety. Na duży fake news gazetę było stać, na podobnego rozmiaru przeprosiny - już nie. Pojawiła się jedynie mała wzmianka na piątej stronie.

Beata Szydło
Gazeta Polska/twitter.com

"Jacy oni zalatani! A Szydło najbardziej" - tak brzmi tytuł, jaki tabloid "Fakt" nadał artykułowi o lotach byłych premierów. Gazeta popełniła jednak szkolny błąd, bowiem nie sprawdziła, jak długo Beata Szydło była premierem. W gazecie podano, że było to 13 miesięcy, choć w rzeczywistości Szydło była szefową rządu od 16 listopada 2015 roku do 11 grudnia 2017 roku, czyli blisko 25 miesięcy.

Fałszywą informację powielały również inne media. Beata Szydło apelowała na Twitterze o zaprzestanie publikowania kłamliwych informacji.

Dziś "Fakt" postanowił przeprosić byłą premier. Styl pozostawia jednak wiele do życzenia. Wzmianka o przeprosinach zamieszczona została na piątej stronie, jest mało widoczna. Jeżeli chodzi o wczorajszy fake news, redakcja zasłania się "błędnym rachunkiem".

"WYJAŚNIENIE: Przepraszamy panią premier Beatę Szydło za tytuł i publikację w piątkowym wydaniu Faktu „Jacy oni zalatani! A Szydło najbardziej”. Stwierdzenie, że średnio latała najwięcej ze wszystkich premierów wynikało z błędnego rachunku, że była szefową rządu 13 miesięcy, choć była dokładnie o rok dłużej. REDAKCJA"

- napisano.

 

Źródło: twitter.com, niezalezna.pl

#Fakt #Beata Szydło

redakcja
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo