Utknęła w samochodzie na sześć dni

zdjęcie ilustracyjne / PublicDomainPictures CC0

  

Po sześciu dniach poszukiwań w Belgii odnaleziono kobietę, której zaginięcie zgłoszono w ubiegły wtorek. Odwodniona 45-latka, Corine Bastide, znajdowała się w swoim rozbitym samochodzie, który wypadł z drogi i przez kilka dni nikt go nie zauważył.

Zdarzenie miało miejsce w miejscowości Saint-Georges-sur-Meuse na wschodzie Belgii niedaleko miasta Liege. Samochód kobiety wypadł z drogi i utknął za drzewami i krzakami kilka metrów poniżej jezdni.

Kobietę, która ostatni raz była widziana 23 lipca, odnaleziono niemal tydzień później - w poniedziałek wieczorem, odwodnioną, jednak w stanie niezagrażającym jej życiu.

Gdy rodzina zgłosiła jej zaginięcie, w mediach publikowano jej wizerunek. Trwała również akcja poszukiwawcza. Ostatni zapis wideo, na którym widniała Bastide pochodził ze stacji benzynowej z okolicy Liege tuż przed jej zaginięciem. W tej okolicy również po raz ostatni logował się jej telefon.

Miejsce, gdzie ją odnaleziono, znajduje się zaledwie kilka kilometrów dalej. Według belgijskich mediów kobieta utknęła w rozbitym samochodzie i nie mogła się z niego wydostać. 45-latka przetrwała rekordowe 40-stopniowe upały, jakie nawiedziły Belgię w ubiegłym tygodniu.

Bastide była przytomna, gdy ją odnaleziono. Jej syn opowiadał stacji RTBF, że uratował ją deszcz, który spadł w ostatnich dniach. Dzięki temu, że samochód był rozbity, mogła napić się wody.

Kobietę odnaleźli krewni, którzy, rozwieszając zdjęcia z zaginioną, zauważyli miejsce, gdzie samochód wypadł z drogi. Z miejsca wypadku 45-latka trafiła do szpitala. Służby badają okoliczności zdarzenia.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Marcin Horała o wyzwaniach dotyczących CPK. "2027 to wariant optymistyczny"

Marcin Horała / Tomasz Hamrat/Gazeta Polska

  

Nowelizacja ustawy o Centralnym Porcie Komunikacyjnym, przyjęcie Programu Wieloletniego dla CPK, wybór doradcy strategicznego dla projektu i przygotowanie master planu nowego lotniska centralnego - to najważniejsze wyzwania, o których mówi nowy pełnomocnik do spraw CPK Marcin Horała. Pod koniec listopada Horała zastąpił na tym stanowisku Mikołaja Wilda.

- Zastaję projekt CPK w bardzo dobrym stanie. Trzeba go kontynuować, podejmować kolejne kroki, które były zaplanowane i które są w różnych stadiach realizacji. Aby to się działo wymaga on większego wsparcia politycznego, co zapowiedział premier Mateusz Morawiecki powierzając mi tę funkcję

- powiedział Horała.

Jak mówił, w najbliższych miesiącach zamierza zająć się legislacją projektu.

- Nowelizacja ustawy o Centralnym Porcie Komunikacyjnym, przyjęcie Programu Wieloletniego CPK, a także postęp inwestycji zgodnie z harmonogramem, czyli wybór doradcy strategicznego i wykonawcy master planu - to najważniejsze zadania, na których chcę się skoncentrować w najbliższych miesiącach

- zapowiada.

Ustawa O Centralnym Porcie Komunikacyjnym weszła w życie w 2018 roku. Na jej podstawie została powołana spółka celowa ds. CPK w celu realizacji inwestycji; zapisano w niej potrzebę opracowania programu wieloletniego dot. m.in. węzła przesiadkowego obejmującego Port Lotniczy Solidarność, inwestycje towarzyszące, ich charakterystykę, rozmieszczenie, terminy realizacji oraz zakładane łączne nakłady ze środków publicznych na ich realizację.

- Wszystko wskazuje na to, że w pierwszej połowie przyszłego roku – zostanie znowelizowana ustawa o CPK, a także ma być uchwalony Program Wieloletni CPK

- powiedział.

Jak mówił Horała, istotny dla projektu jest wybór doradcy strategicznego, który będzie wspierał spółkę celową w planowaniu, realizacji i budowie CPK.

- Wybór doradcy strategicznego ma nastąpić w przyszłym roku. Zakładamy, że będzie nim jeden ze światowych liderów branży lotniczej, jedno z największych i najlepiej zorganizowanych portów lotniczych świata. Zainteresowani są m.in. Singapurczycy, którzy zarządzają Lotniskiem Changi. W gronie potencjalnych doradców są również inne lotniska z Dalekiego Wschodu. Na początku roku wezmę np. udział w rządowej wizycie premiera w Japonii, podczas której jednym z głównych punktów agendy będą przygotowania do budowy CPK. Również europejskie podmioty wyrażają zainteresowanie naszą inwestycją i są przez nas brane pod uwagę

- powiedział Horała.

Jak mówił, w wyborze doradcy nie będzie się kierował tylko ceną.

- Przede wszystkim zależy nam na wykorzystaniu doświadczenia potencjalnego partnera, jego zdolności do dostarczenia nam produktu zgodnego z naszymi oczekiwaniami. Reszta jest kwestią negocjacji, a później już postępowania formalnego

- dodał pełnomocnik.

Oprócz wyboru doradcy strategicznego, spółka wybierze wykonawcę, który ma opracować master plan dla CPK. Zlecenie przygotowania master planu powinno nastąpić w połowie przyszłego roku.

- Tym samym wkraczamy w kluczowy etap przygotowań, który będzie wymagał wzmożonej współpracy, m.in. z gestorami mediów, regulatorami i zarządcami infrastruktury. Sam master plan ma być gotowy w 2021 r., chociaż jego niektóre elementy składowe będziemy odbierali wcześniej

- zapowiedział.

Jak dodał, master plan określi też konkretną lokalizację CPK, ma pokazać gdzie stanie terminal pasażerski, pod jakim kątem zostaną zbudowane równoległe drogi startowe, na jakich terenach powstanie Airport City itd.

- W przyszłym roku chcielibyśmy ruszyć z wykupami gruntów. To jest jednak kwestia master planu, nowelizacji specustawy

- zastrzegł.

Pytany, czy rząd nadal podtrzymuje datę uruchomienia CPK w 2027 roku, powiedział, że "to wariant optymistyczny".

Dodał, że jeśli chodzi o kolejową część projektu, priorytetowe ma być - jeszcze przed uruchomieniem CPK - 140 km linii kolejowej dużych prędkości między Łodzią a Warszawą. Dzięki temu podróż z nowego lotniska do stolicy pociągiem zajmie 15 minut.

Pełnomocnik nie obawia się o finansowanie CPK.

- Projekt w części lotniskowej wykazuje dobrą stopę zwrotu. I tak duża, wspierana przez państwo inwestycja infrastrukturalna, moim zdaniem, to bardzo łakomy kąsek dla różnych instytucji finansowych

- powiedział.

Spółka CPK planuje lotnisko na terenie gmin Baranów, Teresin i Wiskitki – między Warszawą i Łodzią. To obszar w większości rolniczy, w dużym stopniu niezabudowany.

Centralny Port Komunikacyjny - według rządu - ma być najważniejszą polską inwestycją infrastrukturalną - węzłem przesiadkowym, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. CPK zakłada intensywny rozwój sieci połączeń kolejowych oraz drogowych na terenie całego kraju. CPK ma powstać 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. ha; w pierwszym etapie będzie mógł obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie, a docelowo ok. 100 mln. W skład CPK wejdą też inwestycje kolejowe: węzeł niedaleko portu lotniczego i połączenia, które umożliwią przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. Zgodnie z zapowiedziami, sam port powinien być zbudowany do końca 2027 r.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl