Nie mógł uwierzyć w to, co widzi. Na paczce papierosów było zdjęcie... jego amputowanej nogi

Zdjęcie ilustracyjne / fot. pixabay.com

  

Osiadły w Metzu we wschodniej Francji Albańczyk rozpoznał na opakowaniu tytoniu zdjęcie swojej... amputowanej nogi, umieszczone jako ostrzeżenie przed nikotynizmem i szkodliwością palenia. 60-latek przeszedł amputację po obrażeniach w strzelaninie.

Zdjęcie charakterystycznych blizn po dokonanej w 1997 roku amputacji nogi na wysokości uda umieszczono na paczce tytoniu do samodzielnego skręcania papierosów w charakterze ostrzeżenia bez zgody Albańczyka.

"To nie jest kwestia pieniędzy. Szukamy drogi jaką zdjęcie trafiło na opakowanie. Głęboko rani to godność mojego klienta"

- powiedział adwokat Albańczyka Antoine Fittante.

Zdjęcie miało zostać zrobione podczas konsultacji medycznej w centrum ortopedycznym, w którym Albańczyk usiłował załatwić sobie protezę. Ale nigdy nie wyraził zgody na jego wykorzystanie.

Według mediów w Lotaryngii rozpoznał je syn, kiedy rok temu nabył w Luksemburgu tytoń do skręcania. Przywiózł opakowanie do domu. Cała rodzina jest przekonana, że na ostrzegawczej fotografii widać blizny ojca.

Fittante napisał do szpitala, żeby sprawdzić, jak doszło do udostępnienia zdjęcia obrażeń pacjenta. Kontaktuje się również z Komisją Europejską, ponieważ to ona nakazała umieszczanie tego typu ostrzeżeń na opakowaniach wyrobów tytoniowych w całej Unii Europejskiej.

Według adwokata zwykle wyciąga się zdjęcia z baz danych, które są weryfikowane i publikacja następuje za zgodą przedstawionych na nich osób.

O podobnej sprawie niecałe dwa tygodnie temu pisała włoska prasa. 100 mln euro odszkodowania domaga się mieszkaniec Włoch, który znalazł na paczkach papierosów zdjęcie zmarłej przed laty żony, zrobione gdy leżała zaintubowana w szpitalu.

Adwokat Włocha złożył pozew przeciwko wielkiemu koncernowi tytoniowemu, domagając się zadośćuczynienia, na co producent papierosów odpowiedział, że zdjęcia pochodzą ze zbiorów utworzonych na mocy europejskich i krajowych przepisów, a koncern "nie ma żadnej swobody działania" w ich wyborze. Koncern zasugerował wtedy zwrócenie się do Komisji Europejskiej bądź włoskiego resortu zdrowia.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Bielsko-Biała ujęta w siatce połączeń do CPK

/ Twitter/Marcin Horała

  

- Bielsko-Biała jest ujęta w siatce połączeń do Centralnego Portu Komunikacyjnego - zapewnił pełnomocnik rządu ds. CPK i wiceminister infrastruktury Marcin Horała.

W ubiegłym tygodniu bielscy radni wyrazili zaniepokojenie, że na mapie obrazującej inwestycje przy budowie kolei dużych prędkości, co jest związane z połączeniami do CPK, Bielsko-Biała się nie pojawiło. Wystąpili do prezydenta miasta Jarosława Klimaszewskiego, by włączył się do trwających konsultacji.

Marcin Horała zapewnił, że Bielsko-Biała jest ujęte w siatce połączeń do nowego lotniska. Na mapie nie widnieje, gdyż ona dotyczy nowych inwestycji wykonywanych w ramach programu CPK.

„Trwająca aktualnie modernizacja linii do Zwardonia i odcinka Bielsko-Biała – Czechowice-Dziedzice, jest z punktu widzenia programu CPK wystarczająca. Nie ma potrzeby, aby za trzy lub pięć lat ją zmieniać i rozbudowywać. Dlatego nie ma tego odcinka na mapie, bo on nie będzie modernizowany. Połączenia z Bielska-Białej w sieci przyszłych połączeń CPK jak najbardziej będą. (…) Nie ma mowy o pomijaniu miasta. Przeciwnie! Gdy zaproponujemy sieć połączeń, to Bielsko-Biała będzie jeszcze lepiej skomunikowane”

– wyjaśnił.

Pełnomocnik podkreślił, że idea kolei dużych prędkości zakłada średnią prędkość 250 km na godz. i przystanki nie częściej niż 200 km. „My mamy inną koncepcję. Średnia prędkość będzie niższa, ale przystanków będzie więcej. Nie chodzi o to, by kilka największych miast, jak Poznań, Wrocław, czy Katowice były skomunikowane z CPK i Warszawą, ale właśnie takie miasta, jak Bielsko-Biała, dawne miasta wojewódzkie, które wiele straciły na utracie statusu. Docelowo nawet co godzinę odjeżdżałyby stamtąd pociągi do CPK czy Warszawy pociągi. Podróż zajęłaby 1 godz. 40 min. do CPK i 1 godz. 55 mln do Warszawy” - powiedział.

Po zakończeniu obecnie trwającej modernizacji linią kolejową z Czechowic-Dziedzic przez Bielsko-Białą do Zwardonia będzie można jechać z prędkością do 160 km na godz. „

Śrubowanie tego do 250 km na godz. kosztowałoby mnóstwo pieniędzy, a oszczędność czasowa wyniosłaby może minutę” – dodał pełnomocnik.

Marcin Horała powiedział, że do 10 marca trwają konsultacje Strategicznego Studium Lokalizacyjnego, który jest efektem pierwszego etapu prac planistycznych, mających na celu wyznaczenie korytarzy, w których będą usytuowane nowe inwestycje kolejowe i drogowe związane z CPK. Dokument powstał w ramach przygotowań do zaprojektowania i budowy ponad 1,6 tys. km nowych linii, wchodzących w skład 12 szlaków kolejowych, z których 10 podstawowych to tzw. szprychy. Sieć nowych linii kolejowych, w tym odcinków określanych jako kolej dużych prędkości, ma umożliwić dojazd do CPK z większości większych miast Polski w nie dłużej niż 2,5 godz.

Zgodnie z programem kolejowym CPK w kierunku województwa śląskiego prowadzona będzie tzw. szprycha 7: Centralna Magistrala Kolejowa – Węzeł Małopolsko-Śląski - Jastrzębie-Zdrój – granica państwa.

„Strategiczne Studium Lokalizacyjne jest tak naprawdę etapem konsultacji korytarzy transportowych, które są szerokie na kilkadziesiąt kilometrów. (…) Te przebiegi są przykładowe. Chodzi o to, żeby wyłapać konflikty, problemy, wątpliwości. Potem, gdy wrócimy z ponownymi konsultacjami - już konkretnego przebiegu inwestycji - najważniejsze uwagi będą już uwzględnione. Konsultacje przebiegną zatem sprawniej. (…) Uspokajam, czasem występują niepokoje, ale to wstępny etap konsultacji społecznych”

– mówił Marcin Horała.

CPK jest programem wieloetapowym. Marcin Horała powiedział, ze uruchomienie samego lotniska ma nastąpić w 2027 r. „Wówczas też zaawansowana będzie zapewne też część inwestycji kolejowych. Około roku 2032-33 przytłaczająca większość powinna być gotowa” – dodał. 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, PAP


Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl | Gazeta Polska Podcasts