Hit! Dziennikarze „Wyborczej” zobaczyli „Solid Gold”. Reakcja? „Tyłka nie urywa”

"Gazeta Wyborcza" kontynuuje atak na film "Solid Gold". Najnowszy obraz Jacka Bromskiego inspirowany aferą Amber Gold pokazano już Gdyni. Pierwsze wrażenia po projekcji dziennikarzy z Czerskiej? Uwaga, cytujemy: "Tyłka nie urywa", "to niczym niewyróżniający się film". Ktoś spodziewał się innej reakcji...?

"Solid Gold" od 11 października w kinach
fot. Olaf Tryzna / materiały prasowe TVP

Kilka dni temu "Gazeta Wyborcza" w atmosferze skandalu informowała o rzekomym propagandowym ataku Telewizji Polskiej wymierzonym w opozycję. Wszystko za sprawą współprodukowanego przez TVP filmu Jacka Bromskiego pt. "Solid Gold", którego fabuła inspirowana jest aferą Amber Gold. 

Sensacyjny "Solid Gold" Jacka Bromskiego posłuży do propagandy PiS. I to przy pomocy aktorów, którzy publicznie krytykują politykę Jarosława Kaczyńskiego

- grzmieli redaktorzy z Czerskiej.

W „Solid Gold” grają wybitni aktorzy: Marta Nieradkiewicz, Danuta Stenka, Janusz Gajos, Andrzej Seweryn, Olgierd Łukaszewicz, Andrzej Konopka, Marcin Czarnik i Mateusz Kościukiewicz. I są przerażeni, że TVP chce wykorzystać ich pracę do przedwyborczej PiS-owskiej propagandy.

- donosiła "Wyborcza".

Dziś w dzienniku ukazał się kolejny obszerny tekst poświęcony filmowi. Szczególną uwagę zwraca odnośnik na okładce "GW" odsyłający do tekstu. Czytamy w nim, że film Bromskiego... "tyłka nie urywa". Dziennikarka trójmiejskiej "Wyborczej", która widziała film na specjalnym pokazie w Gdyni uważa też, że "sensacyjna historia inspirowana upadkiem Amber Gold to niczym niewyróżniający się film".

Film, którego fabuła jest częściowo osnuta na Aferze Amber Gold, ma uderzyć w opozycję. W tym celu premierę przełożono z 5 lipca na 11 października (pierwszy możliwy termin wyborów parlamentarnych to 13 października), a Kurski naciskał na pozostawienie tytułu kojarzącego się z aferą gdańskiego parabanku

- czytamy w dzisiejszej "Gazecie Wyborczej".

Główna akcja propagandowa ma być zrealizowana za pomocą spotów, które TVP ma puszczać w czasie największej oglądalności już we wrześniu. W reklamówkach mają być podkreślone rzekome związki polityków dzisiejszej opozycji i gdańskich samorządowców z aferą.

- ubolewają Agnieszka Kublik i Wojciech Czuchnowski. Zaskoczeni?

 

 

Źródło: Gazeta Wyborcza, trojmiasto.wyborcza.pl, niezalezna.pl

#afera #Amber Gold #TVP #Jacek Kurski #Gazeta Wyborcza #Jacek Bromski #Solid Gold

redakcja
Wczytuję ocenę...
Wczytuję komentarze...



Zobacz więcej
Niezależna TOP 10
Wideo