Polska gospodarka rozwija się niemal najszybciej w Europie! Unia podnosi prognozy dla naszego kraju

Zdjęcie ilustracyjne / pixabay.com/cC0/geralt

  

Polska liderem w Europie. Komisja Europejska podniosła prognozy wzrostu gospodarczego dla Polski na rok 2019 z 4,2 proc. do 4,4 proc. PKB. Z prognoz KE wynika, że Polska będzie drugą najszybciej rozwijająca się gospodarką w Unii Europejskiej.

Komisja Europejska podniosła prognozy wzrostu gospodarczego dla Polski na 2019 r. - z 4,2 proc. do 4,4 proc. U

Jeśli najnowsze prognozy się potwierdzą, Polska, wraz z Węgrami (również wzrost o 4,4 proc. PKB w tym roku), będzie drugą najszybciej rozwijającą się gospodarką w UE. Na pierwszym miejscu ma być Malta ze wzrostem 5,3 proc. Średnia dla całej UE ma wynieść 1,4 proc. w tym i 1,6 proc. w przyszłym roku.

KE utrzymała też prognozę wzrostu gospodarczego na 2020 r. W przyszłym roku polska gospodarka ma wzrosnąć o 3,6 proc.

Jeszcze w lutym Komisja przewidywała, że wzrost w Polsce w tym roku zwolni do 3,5 proc., a w 2020 roku do 3,2 proc. Jesienią zeszłego roku szacowano, że będzie to odpowiednio 3,7 proc. i 3,3 proc. W 2018 r. wzrost, według KE, wyniósł 5,1 proc.

Analizy Komisji Europejskiej pokazują również, że w pierwszym kwartale 2019 r. wzrost PKB w Polsce był silny, napędzany głównie przez inwestycje oraz konsumpcję. 

- Oczekuje się, że konsumpcja prywatna wzrośnie w drugiej połowie 2019 r. i na początku 2020 r., ponieważ nowe transfery fiskalne i obniżki podatków zwiększają dochód gospodarstw domowych. Wraz z silnym wzrostem płac i korzystnymi trendami na rynku pracy, oczekuje się, że przyczyni się to do wzrostu zaufania konsumentów

 - podała Komisja Europejska.

- Wzrost inwestycji jest nadal wspierany przez fundusze UE i ma pozostać silny w 2019 r., zanim spowolni w 2020 r. Dynamika zarówno eksportu, jak i importu będzie stopniowo zmniejszać się w latach 2019 i 2020

 - dodała KE. 

Inflacja w Polsce, jak podaje Komisja, wzrośnie z 1,2 proc. w 2018 r. do 2,1 proc. w 2019 r., a następnie do 2,7 proc. w 2020 r.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Połączono tunel w ciągu zakopianki

Andrzej Adamczyk / fot. Zbyszek Kaczmarek/Gazeta Polska

  

"To historyczna chwila dla wszystkich drogowców w Polsce, połączony został drążony tunel w ciągu zakopianki" - powiedział dziś minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Jak dodał, wybudowanie tunelu pozwoli kierowcom poruszać się bezpiecznie i komfortowo.

"Trudno dziwić się radości tych, którzy tutaj już od dawna pracują i drążą ten tunel. Trudno dziwić się, bo to przecież historyczna chwila dla wszystkich drogowców w Polsce - połączony został drążony tunel najdłuższy w Polsce - jeden z dwóch na zakopiance, jeden z dwóch równoległych obok siebie, które pozwolą zakopianką poruszać się bezpiecznie, przewidywalnie i wręcz komfortowo"

- powiedział Adamczyk w tunelu pod Małym Luboniem w trakcie uroczystego przebicia pierwszej jego nitki powstającej w ciągu zakopianki.

Dziś około południa spotkały się ekipy drążące tunel jednocześnie od strony północnej i południowej.

"Droga, która do tej pory cieszyła się najgorszą sławą w Polsce, staje się dzięki polskim inżynierom, naszym kontrahentom, partnerom biznesowym z Włoch - jedną z najbezpieczniejszych, najbardziej komfortowych dróg w Polsce"

- mówił szef MI.

Jak przekazał, w tunelu wykorzystywane są najnowocześniejsze technologie.

"Ten tunel, jak i cała dogra ekspresowa S7, w przyszłości Via Carpatia, już teraz budowana, to będą najbezpieczniejsze drogi wyposażone w nowoczesne systemy zarządzania, stertowania, powiadamiania kierowców o trudnościach na drodze"

- powiedział Adamczyk.

Dodał, że sieć dróg krajowych w Polsce staje się "motorem rozwoju gospodarczego, swoistym silnikiem w połączeniu z transportem kolejowym".

"Polska przesuwa się do czołówki krajów europejskich, biorąc pod uwagę możliwości komunikacyjne. Oczywiście dużo pracy jeszcze przed nami. Dzisiaj już jesteśmy piątym państwem w Unii Europejskiej z największą ilością dróg ekspresowych i autostrad" 

- wskazał Adamczyk.

Dwukomorowy tunel w ciągu budowanej S7 na odcinku Naprawa - Skomielna Biała, będzie najdłuższym tego typu obiektem w Polsce. Docelowo obydwie nitki tunelu mają mieć 2,6 km długości. Koszt inwestycji to niemal miliard złotych, a realizuje ją włoska firma Astaldi z Rzymu.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl