Prof. Binienda uhonorowany prestiżową nagrodą

  

Profesor Wiesław Binienda otrzymał prestiżową nagrodę ASCE w kategorii „za wybitny wkład techniczny” m.in. w dziedzinie rozwoju najnowocześniejszych konstrukcji kosmicznych z zastosowaniami w inżynierii lądowej.

Profesor Binienda to pracujący dla NASA naukowiec, dziekan Wydziału Inżynierii Cywilnej Uniwersytetu w Akron, specjalista w zakresie wytrzymałości materiałów używanych w lotnictwie, członek zespołu badającego katastrofę promu kosmicznego Columbia, który swoimi badaniami podważył dotychczas jedyną oficjalną wersję wydarzeń z 10 kwietnia 2010 r., przedstawioną przez Międzypaństwowy Komitet Lotniczy (MAK) i komisję Jerzego Millera.

18 kwietnia w Pasadenie zakończyła się międzynarodowa konferencja „Earth and Space”, którą zorganizowało Amerykańskie Stowarzyszenie Inżynierii Lądowej ASCE. Organizowana co dwa lata konferencja jest jednym z najważniejszych spotkań naukowców zajmujących się technologiami lotniczymi i kosmicznymi. Jednym z głównych uczestników dyskusji na konferencji był prof. Binienda.

Naukowiec został także uhonorowany nagrodą ASCE w kategorii „za wybitny wkład techniczny”, która została mu przyznana za „istotny wkład w rozwój najnowocześniejszej wiedzy z zakresu inżynierii i technologii lotniczej, badań kosmicznych oraz konstrukcji kosmicznych z zastosowaniami w inżynierii lądowej”.

Jak podaje „Nasz Dziennik” prof. Binienda otrzymał także nagrodę za poprzedni rok w kategorii „za wybitne usługi profesjonalne”. Przyznanie nagrody uzasadniono istotnym wkładem „poprzez obiektywne i trwałe osiągnięcia w poprawę warunków, w jakich dokonuje się postęp nauki i technologii w zakresie badań kosmicznych oraz konstrukcji lotniczych i kosmicznych”.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze


Wczytuję komentarze...

Wakacje się skończą, ale remonty na kolei - nie

  

Trwające remonty linii kolejowych w województwie śląskim będą po wakacjach nadal wpływały na utrudnienia w kursowaniu pociągów. Choć będzie ich mniej niż w ostatnich miesiącach, w dalszym ciągu m.in. będą dotyczyły głównej linii Częstochowa – Katowice.

Chodzi o wprowadzaną od niedzieli korektę rozkładu jazdy, związaną z postępami prac na torach, które koordynuje zarządca kolejowej infrastruktury - spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. O aktualnych, wiążących się z nimi utrudnieniach, a także o ofercie wakacyjnej, poinformował samorządowy przewoźnik Koleje Śląskie.

Na linii S1 (Częstochowa – Katowice – Gliwice) utrudnienia będą obejmowały przede wszystkim odcinek Zawiercie – Częstochowa. W całym okresie obowiązywania powakacyjnego rozkładu jazdy (do 20 października) na odcinkach Zawiercie - Myszków oraz Częstochowa – Poraj pociągi będą kursowały po jednym torze, co może powodować opóźnienia. Część pojedzie przez Częstochowę Mirów i Częstochowę Stradom.

Inne utrudnienia nadal będą dotykały pasażerów linii S58 na odcinku z Zebrzydowic do Cieszyna. W związku z prowadzonymi tam pracami modernizacyjnymi do 6 października br. wzdłuż tego połączenia ciągle będzie obowiązywała wprowadzona z początkiem sierpnia zastępcza komunikacja autobusowa.

W dwa pierwsze weekendy października między Katowicami Ligotą a Tychami ruch pociągów będzie prowadzony jednym torem, co będzie skutkowało skróceniem niektórych połączeń do stacji Tychy (dalsza część podróży będzie możliwa innymi połączeniami lub autobusami komunikacji zastępczej).

Również w wybrane dni października na odcinku Żory – Pszczyna i Żory – Pszczyna – Bielsko-Biała Główna za wszystkie pociągi zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa. Pociągi pojadą trasą okrężną przez Chybie oraz Strumień.

Ponadto od 2 września do 11 października wstrzymany zostanie ruch pociągów linii S5 na odcinku Milówka – Zwardoń (z zapewnieniem zastępczych autobusów). W dwóch ostatnich tygodniach września weekendowe połączenia wieczorne oraz poranne będą obsługiwane autobusami na dłuższym odcinku: ze Zwardonia do Żywca.

W przypadku pociągu Ornak relacji Katowice - Zakopane, w dalszym ciągu będzie on kursował przez Wadowice, przy czym 7 i 8 września pociąg zakończy jazdę w Chabówce, skąd dalej do Zakopanego podróżnych zabiorą autobusy.

W przypadku wszystkich linii Koleje Śląskie apelują o uważne zapoznawanie się z rozkładem jazdy, ponieważ w różnych okresach wprowadzane mogą być drobne zmiany w godzinach odjazdów – także na odcinkach nieremontowanych. Przewoźnik zachęca do sprawdzania wszystkich godzin odjazdów na swojej stronie internetowej czy na plakatowych rozkładach jazdy na dworcach.

Oprócz zmian wynikających z remontów, Koleje Śląskie wprowadzą wraz z korektą rozkładu dodatkowe kursy, dzięki dofinansowaniu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Połączenie Tychy Lodowisko – Katowice – Tychy Lodowisko zostanie uzupełnione o dwie pary pociągów. Jedna dodatkowa para pociągów pojawi się na relacji Katowice – Tarnowskie Góry – Katowice.

Województwo śląskie przeznacza rocznie na organizację transportu kolejowego ok. 180 mln zł. Z tej kwoty ok. 140 mln zł otrzymują KŚ (Przewozy Regionalne - 40 mln zł). W obecnym rozkładzie jazdy zamawiane przez samorząd pociągi tego przewoźnika przejadą w ciągu roku blisko 7,5 mln km (w ub. roku ok. 7 mln km). Roczny budżet Kolei Śląskich przekracza 200 mln zł.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, PAP


Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl