A to niespodzianka! W Agorze kobiety zarabiają mniej od mężczyzn. Gdzie równość płci?!

Agora / Piotr Galant/Gazeta Polska

  

Według opublikowanego w zeszłym tygodniu raportu finansowego, na który powołują się wirtualnemedia.pl, w grupie Agora większość stanowią kobiety - 52,9 procent zatrudnionych. Okazuje się jednak, że pomimo sprawowania tych samych stanowisk i wykonywania tych samych obowiązków, zarabiają one miej niż mężczyźni. I gdzie tu postęp i równouprawnienie?

Jak podają wirtualnemedia.pl w całej grupie Agora w ubiegłym roku kobiety stanowiły 52,9 proc. ogółu zatrudnionych pracowników, a mężczyźni 47,1 proc. Ponadto znacznie więcej kobiet pełni tam funkcje kierownicze i wyższe. 

Pewna informacja zwraca jednak szczególną uwagę:

W przypadku wszystkich stanowisk kobiety zarabiają nieco mniej od mężczyzn

- czytamy na wirtualnemedia.pl.

W grupie Agora kobiety na stanowiskach kierowniczych i wyższych zarabiają 94,7 proc. średniego wynagrodzenia wypłacanego. Z kolei mężczyźni - 106,3 proc. Podobnie jest w przypadku sprawowania funkcji niższych od kierowniczych - kobiety zarabiają 98,9 proc., a mężczyźni - 101,2 proc średniego wynagrodzenia.

Co ciekawe, jak czytamy, i tak różnice w zarobkach kobiet i mężczyzn znacznie się w ostatnich latach zmniejszyły.

Jeśli chodzi o wynagrodzenia wypłacane, w skali roku różnica między stawkami dla kobiet i mężczyzn znacznie zmalała w skali roku, zwłaszcza w przypadku stanowisk kierowniczych i wyższych (dla kobiet wzrost z 88,5 do 94,7 proc., a dla mężczyzn spadek ze 111,3 do 106,3 proc.)

- podają wirtualnemedia.pl.

A na łamach "Gazety Wyborczej" walka o równouprawnienie obecna?

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: wirtualnemedia.pl, niezalezna.pl,

Tagi

Wczytuję komentarze...

Zła restauracja nie otrzyma odszkodowania

zdjęcie ilustracyjne / suetot CC0

  

Amerykański portal turystyczny TripAdvisor wygrał dziś proces wytoczony mu w Barcelonie przez hiszpańskiego właściciela dwóch restauracji. Przedsiębiorca twierdził, że na portalu było zbyt dużo negatywnych opinii klientów o jego placówkach.

Sąd w Barcelonie orzekł, iż właściciel restauracji Marina Beach Club oraz Panorama w Walencji nie miał prawa żądać odszkodowania od władz portalu TripAdvisor, gdyż nie doszło do ingerencji administratorów w opinie zamieszczane na jego stronie o obu lokalach.

Sędzia zaznaczył, że nie doszło do złamania prawa, ponieważ „wszystkie filtry portalu działały poprawnie”. Oczyścił też amerykański portal z zarzutu o działanie w „złej wierze”.

W orzeczeniu sędzia wskazał, że restaurator miał możliwość zgłaszania poprawek dotyczących informacji o swoich placówkach. Wskazał, iż wycofanie opinii na ich temat byłoby działaniem na niekorzyść klientów.

Właściciel obu restauracji domagał się od portalu „odszkodowania za straty moralne” w wys. 660 tys. euro. Przedsiębiorca twierdził, że opinie internautów pojawiające się na portalu osłabiły wizerunek jego lokali.

W pozwie restaurator z Walencji oskarżył władze portalu o brak kontrolowania negatywnych komentarzy na temat swoich placówek gastronomicznych, a także o uniemożliwienie mu usunięcia swoich restauracji z grona lokali ocenianych przez użytkowników strony TripAdvisor.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl