Outsourcing w małej firmie

fot.Fotolia

  

Delegowanie części zadań firmy innym podmiotom, czyli outsourcing, kojarzy się głównie z dużymi przedsiębiorstwami. Firmy, które chcą być nowoczesne i konkurencyjne, coraz więcej uwagi poświęcają wyborowi odpowiedniego wsparcia serwisowego. Decydują się chociażby na leasing floty samochodowej czy zdalną obsługę informatyczną. Jednak małe podmioty również powinny rozważyć, które obszary warto powierzyć innym.

Oczywistym przykładem outsourcingu w małej działalności jest skorzystanie z usług biura księgowego. Temat ten poruszyliśmy już w poprzednim tekście o wyborze odpowiedniej firmy do prowadzenia rachunkowości. Na początku własnej działalności warto skupić się głównie na rozwoju swojego produktu i usługi, a wszelkie inne obowiązki lepiej powierzyć profesjonalistom – w ten sposób możemy oszczędzić czas i pieniądze, a całą uwagę skoncentrować na istocie działalności. Mały przedsiębiorca może rozważać skorzystanie z outsourcingu np. w przypadku reklamy, niektórych usług finansowych czy usług IT.
Skorzystanie z outsourcingu budzi pewne obawy wśród drobnych przedsiębiorców. Część z nich ma charakter czysto psychologiczny – chęć kontroli nad całym procesem w firmie czy obawy, że mniejszy klient będzie gorzej traktowany od większych podmiotów, jeśli chodzi o szybkość kontaktu czy rozwiązywanie problemów. Są to lęki nieuzasadnione – profesjonalni outsourcerzy kojarzą się rzeczywiście z dużymi firmami, ale głównie z tego powodu, że małe firmy nie są eksponowane w ich portfolio oraz rzadziej decydują się na tego typu usługi. Dodatkowo firmy outsourcingowe wyspecjalizowały się w zapewnieniu wygodnych kanałów kontaktu, szybkiego dostarczenia usługi czy wykonaniu nagłego, niespodziewanego zadania. Z kolei chęć utrzymania samodzielności na etapie rozwijania działalności jest ważna, ale warto pamiętać, że nadmierna kontrola może blokować innowacje. Nie służy również w pełni profesjonalnemu wykonaniu zadania – nie można znać się na wszystkim.
Tymczasem outsourcing pomaga uzyskać duże korzyści. Zyskujemy pewność, że zadanie będzie wykonane przez profesjonalistów, bez konieczności budowania większego zespołu i tracenia czasu na procesy rekrutacji. Outsourcing okazuje się zatem opcją tańszą i pewniejszą. Zyskujemy łatwy kontakt z dostarczycielem narzędzi i jak najszybsze, zwykle zdalne rozwiązanie problemów.
Outsourcing pozwala też uwolnić pracowników i właścicieli firmy od czynności monotonnych i przyziemnych oraz skupieniu się na najważniejszych zadaniach. Jest to kluczowe szczególnie w początkowym okresie istnienia firmy, która dopiero definiuje swój produkt i szuka własnej tożsamości, klientów i rynku zbytu. W tym okresie najważniejsze jest dopracowanie szczegółów działalności, a rzeczy przyziemne są zbyteczną dystrakcją.
W tym kontekście warto szukać ofert, które oprócz korzyści dla firmy pomogą wydelegować część obowiązków do innych podmiotów lub zawierają usługi w odpowiednio przygotowanych pakietach. Przykładem może być oferta Alior Leasing, zapewniająca przedsiębiorcom nie tylko pozyskanie nowych środków trwałych, ale umożliwiająca również dostęp do wielu dodatkowych usług, takich jak wieloletnia polisa OC/AC, polisa NNW z rozszerzoną opieką zdrowotną, GAP i Assistance, a także asystent GPS, ułatwiający np. rozliczenia z urzędem skarbowym.
Mimo że osoba, która zaczyna pracę „na swoim”, może chcieć robić wszystko „po swojemu”, to warto pamiętać, że natłok pracy szybko weryfikuje te założenia. Outsourcing jest atrakcyjną opcją niezależnie od wielkości firmy, pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze.

 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: Alior Leasing

Wczytuję komentarze...

Krótsze kolejki do lekarzy

zdjęcie ilustracyjne / pixabay.com/StockSnap

  

Dzięki zniesieniu limitów na badanie rezonansem magnetycznym, tomografem komputerowym czy zabieg usunięcia zaćmy, kolejki pacjentów do tych usług radykalnie się zmniejszyły - informuje opolski NFZ.

Jak informuje opolski oddział Narodowego Funduszu Zdrowia, w ciągu ostatnich miesięcy m.in. dzięki zniesieniu limitów na niektóre usługi medyczne, kolejki pacjentów oczekujących na badanie rezonansem magnetycznym, tomografem komputerowym czy zabieg usunięcia zaćmy uległy radykalnemu skróceniu. Przy ocenie czasu oczekiwania porównano dane z marca i sierpnia tego roku.

Według danych przytaczanych przez NFZ statystyczny pacjent skierowany do badania rezonansem magnetycznym w województwie opolskim czeka na badanie około 50, zamiast 150 dni. Obecnie w placówkach województwa opolskiego czas oczekiwania na ten rodzaj badania jest najkrótszy w kraju.

Od marca kolejki na tomografię w regionie skróciły się do 12 dni i jest to kolejny najlepszy wynik w Polsce. Wcześniej w 11 dostępnych w województwie pracowniach na badanie to czekało się średnio prawie 70 dni.

Do tej pory na zabieg usunięcia zaćmy najdłużej oczekiwali pacjenci w województwie opolskim. Obecnie opolskie zajmuje 8. pozycję w kraju. W sześciu placówkach przeprowadzających operację czeka się średnio 253, zamiast 634 dni.

"Jeżeli chodzi o skrócenie terminów oczekiwań w kolejkach na te usługi, nasze województwo jest w ścisłej czołówce krajowej. Według różnych analiz, przy utrzymaniu takiego tempa w ciągu najbliższych kilku miesięcy kolejki do tomografu, rezonansu czy zabiegu zaćmy w naszym regionie przejdą do historii"

- powiedziała wicewojewoda opolski Violetta Porowska.

"Nawet w tej chwili można powiedzieć, że w przypadku operacji zaćmy czy wszczepieniu endoprotez informacje o czasach oczekiwania na zabieg są fikcją, bo - jak przyznają dyrektorzy naszych szpitali - wiele osób rejestruje się +na zapas+, a kiedy przychodzi termin operacji, rezygnują z zabiegu" - dodała.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl


Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl