14. sezon cyklu „The Metropolitan Opera: Live in HD” rozpocznie się 12 października 2019 transmisją „Turandot” Pucciniego w reżyserii Franca Zeffirellego i pod batutą nowego dyrektora muzycznego Met. Yannick Nézet-Séguin poprowadzi także premierę „Wozzecka” Albana Berga.

Aż pięć premier znajdzie się wśród dziesięciu transmisji, które, jak co sezon, nowojorska The Metropolitan Opera zaprezentuje widzom w kinach na całym świecie za pomocą przekazu satelitarnego. Będą to: minimalistyczny „Echnaton” Philipa Glassa w reżyserii Phelima McDermotta, „Wozzeck” Albana Berga (inscenizację przygotuje awangardowy plastyk William Kentridge), „Porgy i Bess” George’a Gershwina, „Agrypina” Georga Friedricha Händla i „Holender tułacz” Richarda Wagnera. Wśród wznowień zakróluje Giacomo Puccini. Poza „Turandot” powróci nowa, piękna inscenizacja „Toski”, przygotowana przez Sir Davida McVicara, tym razem z Anną Netrebko w roli tytułowej, a także wysmakowana estetycznie „Madame Butterfly” w reżyserii Anthony’ego Minghelli.

Polską publiczność z pewnością zelektryzują dwa inne wznowienia wystawnych spektakli Met: „Manon” Jules’a Masseneta i „Marii Stuart” Gaetana Donizettiego, a to za sprawą udziału w nich polskich wokalistów, barytonów Artura Rucińskiego i Andrzeja Filończyka. Ruciński, święcący tryumfy na największych scenach świata, powraca do Nowego Jorku:

To będzie mój kolejny występ w Met, po Sharplessie w »Madame Butterfly« i Germoncie w »La traviacie«

– mówi

ale cieszę się, że tym razem będzie go też mogła obejrzeć publiczność w kinach na całym świecie i oczywiście w Polsce. Serdecznie wszystkich zapraszam i pozdrawiam polskich widzów

- dodaje.

Drugi z polskich artystów dopiero zadebiutuje w Nowym Jorku. „Występ w »Marii Stuart« będzie moim pierwszym w Met– mówi 24-letni baryton Andrzej Filończyk – Met to spełnienie marzeń każdego śpiewaka. Pojawię się tam u boku Diany Damrau, z którą już śpiewałem w tym dziele w Zurychu. Miło mi również, że spektakl z moim udziałem będzie transmitowany do kin na całym świecie, w tym do Polski. A zatem do zobaczenia na wielkim ekranie!”.

Ponadto przed rozpoczęciem sezonu 2019–20, w okresie od czerwca do końca września, na ekranach kin pojawią się powtórki najpiękniejszych spektakl z minionych lat, jak „Aida”, „Romeo i Julia” czy „Cyrulik sewilski”, a w grudniu, już w trakcie sezonu, familijna wersja Mozartowskiego „Zaczarowanego fletu” z 2006 roku. Transmisje na żywo z The Metropolitan Opera będzie można oglądać na całym świecie w ponad 70 krajach. Dzięki NAZYWOWKINACH.PL (http://www.nazywowkinach.pl/) polscy widzowie obejrzą je aż w 35 ośrodkach.