Koniec żałoby? To na imprezę! Dziennikarska "elita" bawiła się na balu... "ponad podziałami"

Bal Dziennikarzy / instagram.com/annakalczynskam

  

Wczoraj pożegnaliśmy wielkiego patriotę, byłego premiera śp. Jana Olszewskiego. W związku z jego śmiercią żałoba narodowa obowiązywała od północy z czwartku na piątek, do godz. 19 w sobotę. Z zegarkiem w ręku na zakończenie żałoby musieli czekać uczestnicy Charytatywnego Balu Dziennikarzy. Wystrojeni i wymalowani, z szerokimi uśmiechami bawili się na imprezie "ponad podziałami". Chociaż sama dziennikarka TVN Katarzyna Kolenda - Zaleska przyznała, że bal wcale taki nie był.

Jedni żegnali wczoraj wielkiego patriotę, towarzysząc mu w jego ostatniej drodze, inni - bawili się na imprezie.

W Auli Politechniki Warszawskiej po raz 19. odbył się wczoraj Charytatywny Bal Dziennikarzy. Dochód z imprezy ma wspomóc Centrum Zdrowia Dziecka, Fundację dla Wolności oraz Fundację Joanny Radziwiłł Opiekuńcze Skrzydła.

Nie zważając na to, że tego dnia pożegnaliśmy śp. Jana Olszewskiego dziennikarskie gwiazdy ruszyły na czerwony dywan. Wprawdzie żałoba narodowa się zakończyła, jednak szampańskie nastroje uczestników balu nie licowały z powagą wczorajszego dnia.

A wśród imprezujących znalazły się takie postaci jak Monika Olejnik, Katarzyna Kolenda-Zaleska, Dominika Wielowieyska czy Agata Młynarska.

Formuła balu zakłada, że jest to impreza "ponad podziałami", jednak próżno było szukać wśród jej uczestników chociażby dziennikarzy Telewizji Polskiej.

Podziały tak się pogłębiły, że teraz jest bardzo trudno o taką całkowitą integrację, ale już nie mamy wpływu na to, jaki jest ten świat

- żaliła się portalowi plejada.pl Katarzyna Kolenda-Zaleska.

Nie wszystkim jednak udzielił się nostalgiczny nastrój pani Kolendy-Zaleskiej, a i ona sama długo smutna nie była. W sieci zawrzało, gdy na Twitterze uaktywniła się Dominika Wielowieyska i opublikowała zbiorowe selfie rozbawionych dziennikarek.

Komentarze internautów były bezlitosne.

 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: plejada.pl, twitter.com, niezalezna.pl,

Tagi

Wczytuję komentarze...

Powstanie niemal 1,6 tys. km nowych linii kolejowych

Zdjęcie ilustracyjne / pxhere.com/Mark Smith/creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/

  

Ok. 1,6 tys. km nowych linii kolejowych ma powstać do obsługi Centralnego Portu Komunikacyjnego - poinformowała dziś spółka CPK. Przed otwarciem Portu Lotniczego Solidarność ma być gotowy m.in. odcinek dużych prędkości łączący Warszawę z CPK i Łodzią,

Centralny Port Komunikacyjny - według rządu - ma być najważniejszą polską inwestycją infrastrukturalną. Port ma być węzłem przesiadkowym zlokalizowanym między Warszawą i Łodzią; ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy.

"Jak wynika z uzgodnień spółki CPK z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi i Ministerstwem Infrastruktury, w ramach Programu CPK zostanie wybudowanych ok. 1,6 tys. km nowych linii"

- poinformowano w komunikacie.

Oznacza to, że w ramach inwestycji, część linii kolejowych zostanie od nowa wybudowanych przez CPK, a część zmodernizowanych i wybudowanych przez PKP PLK, która jest zarządcą infrastruktury kolejowej w Polsce i zajmuje się modernizacją linii istniejących.

W komunikacie przekazano, że 140 km ma być gotowych przed uzyskaniem przez Port Lotniczy Solidarność zdolności operacyjnej. Chodzi o odcinek dużych prędkości łączący Warszawę z CPK i Łodzią; pociągi będą jeździć tym odcinkiem z prędkością do 250 km/godz.

"To pierwszy odcinek zarzuconego w 2012 r. projektu Kolei Dużych Prędkości (tzw. igrek). W rejonie Baranowa powstanie węzeł, którego częścią będą łączniki między CPK, a istniejącymi liniami: nr 1 i 4 (Warszawa – Grodzisk Maz. – Łódź z odbiciem CMK w stronę Katowic) oraz nr 3 (Warszawa – Kutno – Poznań)"

- zaznaczono w komunikacie.

Docelowo - na potrzeby Programu CPK - zostanie zbudowana też linia CMK Północ, czyli przedłużenie Centralnej Magistrali Kolejowej z rejonu Żyrardowa do CPK, a dalej w kierunku Płocka, Włocławka, Grudziądza i Trójmiasta.

Według komunikatu, w ramach kolejnego etapu inwestycji ma powstać 880 km linii kolejowych, a w ostatnim etapie 580 km. Łącznie na 1,6 tys. km linii kolejowych, to 1100 km mają stanowić linie dwutorowe, a 500 km - linie jednotorowe.

"Kolejowa części Programu CPK to pajęczyna nowych linii prowadzących z dziesięciu kierunków do CPK i Warszawy. W efekcie jej powstania dojazd pociągiem do centralnego lotniska zajmie nie dłużej niż 2 godz. W zasięgu sieci znajdą się największe miasta w kraju (poza Szczecinem, do którego z racji odległości dojedziemy koleją w czasie 3 godz. 15 minut)" - podkreślono. Dojazdem do CPK objęte będą także przygraniczne obszary Czech, Słowacji, Ukrainy, Białorusi, Litwy i obwodu kaliningradzkiego.

W ramach tych dziesięciu kierunków powstaną połączenia kolejowe m.in. na trasach: CPK - Płock – Włocławek – Grudziądz – Tczew – Trójmiasto (CMK Północ) – Lębork – Słupsk (Pomorze); Włocławek – Toruń – Bydgoszcz – Piła – Szczecinek – Białogard – Kołobrzeg (Kujawy); CPK – Warszawa – Nasielsk – Ciechanów – Działdowo – Olsztyn (Warmia); CPK – Warszawa – Zielonka – Tłuszcz – Czyżew – Białystok – Kuźnica – granica państwa (Podlaskie); CPK – Warszawa – Siedlce – Łuków – Biała Podlaska – Terespol – granica państwa; CPK – Warszawa – Otwock – Lublin – Trawniki – Chełm (Lubelskie); CPK – CMK – Węzeł Małopolsko-Śląski (WMŚ) – Kraków – Podłęże – Nowy Sącz/Chabówka; CPK – Łódź – Sieradz – Wieruszów – Wrocław – Świdnica – Wałbrzych – Lubawka – granica państwa, czy CPK – Warszawa – Sochaczew – Kutno – Konin – Swarzędz – Poznań.

"Korzyści z inwestycji kolejowych w ramach Programu CPK są niezaprzeczalne. Ponad 100 polskich miast znajdzie się w strefie gwarantującej dojazd do CPK w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. To pozwoli na skomunikowanie za sprawą lotniskowo-kolejowego węzła CPK większości najważniejszych ośrodków miejskich w Polsce" – zapowiedział cytowany w komunikacie wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. budowy CPK Mikołaj Wild.

Jak poinformowała spółka, łączna długość linii kolejowych w Polsce wynosi ponad 19 tys. km, przy czym od początku lat 90. rozebranych zostało ponad 5 tys. km linii. Budowa nowych szlaków kolejowych na dużą skalę nie odbywała się w Polsce od lat 80., kiedy zakończono budowę Linii Hutniczo-Siarkowej, a wcześniej Centralnej Magistrali Kolejowej.

CPK zakłada intensywny rozwój sieci połączeń kolejowych oraz drogowych na terenie całego kraju. Umożliwią one przejazd pomiędzy Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie do 2,5 godziny. Koszty związane z realizacją inwestycji szacowane są do 35 mld zł, w tym 16-19 mld zł na realizację części lotniskowej, 8-9 mld zł – kolejowej i 7 mld zł – drogowej.

W ramach tego projektu 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów, zostanie wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie będzie w stanie obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie. Docelowo lotnisko będzie mogło być rozbudowane do przepustowości ok. 100 mln ludzi. Do końca 2019 r. mają się zakończyć prace przygotowawcze, a sam port powinien być zbudowany do końca 2027 r.

CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa; według rządu to spółka strategiczna z punktu widzenia interesów kraju.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, PAP

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl