Żołnierz szpiegował na rzecz Rosji

/ Flickr/Contando Estrelas/CC BY 2.0

  

"Sąd w Tallinie skazał byłego oficera estońskiej armii i jego ojca na wyroki więzienia, uznając ich za winnych zdrady kraju w związku z przekazywaniem Rosji tajemnic państwowych i poufnych danych wojskowych" - poinformowała agencja dpa.

38-letni były oficer pochodzenia rosyjskiego i jego 65-letni ojciec zostali zatrzymani we wrześniu 2018 roku.

Młodszy z mężczyzn został skazany na 15 i pół roku pozbawienia wolności, a starszy na sześć lat. Sąd poinformował, że uzyskiwane i przekazywane przez nich informacje trafiały do rosyjskiego wywiadu wojskowego GRU.

Według estońskich służb bezpieczeństwa były wojskowy szpiegował dla Rosji przez ponad 10 lat i otrzymał za to blisko 20 tys. euro. Nie poinformowano, jakie informacje skazany ujawnił stronie rosyjskiej ani jakie szkody w ten sposób wyrządził. Ustala to obecnie ministerstwo obrony.

Rosjanie stanowią około jednej czwartej z 1,3 mln ludności Estonii.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Połączono tunel w ciągu zakopianki

Andrzej Adamczyk / fot. Zbyszek Kaczmarek/Gazeta Polska

  

"To historyczna chwila dla wszystkich drogowców w Polsce, połączony został drążony tunel w ciągu zakopianki" - powiedział dziś minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Jak dodał, wybudowanie tunelu pozwoli kierowcom poruszać się bezpiecznie i komfortowo.

"Trudno dziwić się radości tych, którzy tutaj już od dawna pracują i drążą ten tunel. Trudno dziwić się, bo to przecież historyczna chwila dla wszystkich drogowców w Polsce - połączony został drążony tunel najdłuższy w Polsce - jeden z dwóch na zakopiance, jeden z dwóch równoległych obok siebie, które pozwolą zakopianką poruszać się bezpiecznie, przewidywalnie i wręcz komfortowo"

- powiedział Adamczyk w tunelu pod Małym Luboniem w trakcie uroczystego przebicia pierwszej jego nitki powstającej w ciągu zakopianki.

Dziś około południa spotkały się ekipy drążące tunel jednocześnie od strony północnej i południowej.

"Droga, która do tej pory cieszyła się najgorszą sławą w Polsce, staje się dzięki polskim inżynierom, naszym kontrahentom, partnerom biznesowym z Włoch - jedną z najbezpieczniejszych, najbardziej komfortowych dróg w Polsce"

- mówił szef MI.

Jak przekazał, w tunelu wykorzystywane są najnowocześniejsze technologie.

"Ten tunel, jak i cała dogra ekspresowa S7, w przyszłości Via Carpatia, już teraz budowana, to będą najbezpieczniejsze drogi wyposażone w nowoczesne systemy zarządzania, stertowania, powiadamiania kierowców o trudnościach na drodze"

- powiedział Adamczyk.

Dodał, że sieć dróg krajowych w Polsce staje się "motorem rozwoju gospodarczego, swoistym silnikiem w połączeniu z transportem kolejowym".

"Polska przesuwa się do czołówki krajów europejskich, biorąc pod uwagę możliwości komunikacyjne. Oczywiście dużo pracy jeszcze przed nami. Dzisiaj już jesteśmy piątym państwem w Unii Europejskiej z największą ilością dróg ekspresowych i autostrad" 

- wskazał Adamczyk.

Dwukomorowy tunel w ciągu budowanej S7 na odcinku Naprawa - Skomielna Biała, będzie najdłuższym tego typu obiektem w Polsce. Docelowo obydwie nitki tunelu mają mieć 2,6 km długości. Koszt inwestycji to niemal miliard złotych, a realizuje ją włoska firma Astaldi z Rzymu.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl