Szkolenie składało się z dwóch części: teoretycznej oraz praktycznej. W części teoretycznej każdy z wrażliwych aspektów wykonywanych lotów jest omówiony wnikliwie przez najbardziej doświadczonych lotników jednostki tak, aby w części praktycznej wszelkiego rodzaju niedomówienia oraz niejasności zminimalizować do zera. Cześć praktyczna składała się z lotów, w których każda załoga składająca się z Instruktora - metodyka, instruktora – szkolonego oraz z technika pokładowego metodyka i technika pokładowego – instruktora szkolonego, przećwiczyła najważniejsze zagadnienia z jakimi spotkają się w nadchodzącym roku szkoleniowym — podaje oficjalny portal 25. BKPow. 

Loty z symulowaniem sytuacji awaryjnych należą do lotów wymagających od szkolącego instruktora zwiększonej uwagi oraz umiejętności zarówno przewidywania jak i wychwytywania błędów, które może popełnić szkolony pilot. Poza szkoleniem w pracy pilota nie ma miejsca na błąd, dlatego ważne jest, aby proces szkolenia przebiegał na jak najwyższym poziomie — czytamy.

Po zakończonych lotach nastąpiło omówienie całego przeprowadzonego szkolenia i wypracowanie wniosków, które posłużą efektywnie szkolić personel latający w 7dlot w roku 2019.