Głównym celem lotów metodycznych jest ujednolicenie systemu szkolenia, metodyki nauczania oraz oceny merytorycznej wykonywanych ćwiczeń. Jednocześnie kładzie się ogromny nacisk na zachowanie wysokich standardów bezpieczeństwa oraz przestrzeganie procedur operacyjnych — informuje oficjalny portal 25. Brygady Kawalerii Powietrznej.

Organizacyjnie loty metodyczne składają się z części: teoretycznej, która ma na celu wypracowanie i potwierdzenie metodycznych wskazówek wykonywania poszczególnych ćwiczeń lotniczych oraz kryteriów oceniania umiejętności szkolonych lotników. W części praktycznej przećwiczono praktycznie wypracowane w części teoretycznej zagadnienia wykonując loty na śmigłowcach Mi-8 oraz Mi-17. Piloci oraz technicy pokładowi uczestniczący w lotach wykonywali ćwiczenia w powietrzu z podziałem ról na instruktora – metodyka, oraz instruktora – szkolonego. Praktyczny lot był wykonywany przez instruktora – szkolonego, natomiast rolą instruktora – metodyka była ocena przyjętych w toku zajęć teoretycznych rozwiązań i metod nauczania — czytamy.

Do lotów metodycznych przygotowano z zachowaniem wszelkich rygorów bezpieczeństwa, oraz instrukcji i biuletynów śmigłowce będące na wyposażeniu dywizjonu typu Mi - 8 i Mi - 17. Maszyny zostały dokładnie sprawdzone przez personel Służby Inżynieryjno – Lotniczej i po wykonaniu wszystkich czynności obsługowych przekazane w ręce załóg. Niestety nie wszystko przebiegało zgodnie z planem, na jednej z Mi-8 wystąpiła usterka, która uniemożliwiła tej maszynie wykonywanie lotów w tym dniu. Nie zakłóciło to jednak toku lotów metodycznych, ponieważ zaplanowane zostało użycie śmigłowca zapasowego, co jest normalna procedurą w takich przypadkach. Po przygotowaniu śmigłowca i wykonaniu próby, maszyna weszła w loty i odbyły się one dalej bez zakłóceń — podaje 25. BKPow.