Coraz młodsza flota LOT-u

  

Do Warszawy dotarł w grudniu piąty z 12 zamówionych przez LOT boeingów 737 MAX 8. Pokonał trasę z lotniska fabrycznego w Renton pod Seattle z międzylądowaniem w Keflaviku na Islandii, gdzie uzupełnił paliwo.

To kolejna maszyna średniego zasięgu w flocie LOT-u. – Samolot ma większy zasięg, jest cichszy i zużywa mniej paliwa niż poprzednicy z rodziny B737 i konkurencyjne maszyny z tego segmentu. Dla nas oznacza to poprawę efektywności i obniżenie kosztów w przeliczeniu na pasażera – wylicza Konrad Majszyk, ekspert ds. PR z biura komunikacji korporacyjnej LOT-u. – W 2019 r. spodziewamy się dostaw dziewięciu kolejnych MAX-ów – przypomina.

Pierwszy boeing 737 MAX8 trafił do Polski rok temu i to dzięki niemu LOT wygrał ranking FlyQuiet Lotniska Heathrow. Obecnie B737 MAX8 obsługują trasę z Warszawy na Heathrow, do Madrytu oraz połączenia ze stolicy Polski i portów regionalnych do Tel Awiwu. Możemy nimi podróżować także na trasach z Lotniska im. Chopina do Astany, Wiednia, Amsterdamu, Paryża, Frankfurtu, Barcelony, Moskwy, Tbilisi i Kijowa.

Łączna liczba samolotów we flocie LOT-u liczy już 80 i jest niemal dwukrotnie większa niż w roku 2015, gdy przewoźnik miał w dyspozycji 45 maszyn. Wśród nich znajduje się 11 samolotów typu Boeing 787 Dreamliner - biorąc pod uwagę pozostałe zamówienia do końca 2019 r. ich liczba wzrośnie do 15. Tym samym flota samolotów szerokokadłubowych już za rok będzie większa niż np. Austrian Airlines i Eurowings, a porównywalna m.in. z liniami SAS i  Finnair.

Poza tym w drugiej połowie grudnia do floty dołączyły cztery nowe embraery 190, specjalnie do obsługi lotniska London City (LCY), które leży zaledwie 9,5 km od biznesowej dzielnicy City. Ze względu na stosunkowo krótki pas startowy i stromy kąt podejścia do lądowania, rejsy do London City są skomplikowane pod względem operacyjnym. Tylko kilka rodzajów samolotów – w tym Embraer 190 – jest uprawnionych do korzystania z tego portu.

Flota LOT-u jest jedną z młodszych w świecie. Średni wiek Boeingów 787 Dreamlinerów wynosi trzy lata, Boeingów 737 11 lat, Embraerów  9 lat, a Bombardierów Q400 7 lat.  Najstarszy samolot w barwach LOT-u to Boeing 737-400 Classic wyprodukowany w 1996 r. Niedawno przeszedł on jednak retrofit, czyli wymianę najważniejszych podzespołów, poprawiono też estetykę jego wnętrza.

Spółka nie wyklucza kolejnych zakupów, np. w segmencie samolotów średniego zasięgu. Z myślą o ciągłym powiększaniu floty zatrudnia też nowych pilotów – do 2019 r. szeregi kapitanów i  pierwszych oficerów powiększą się o 300 osób. Zgłosiło się już ponad 1000 kandydatów z różnych stron świata.

Według portalu FlightGlobal, LOT jest dziś najbardziej dynamicznie rozwijającą się linią lotniczą w Europie. W ubiegłym roku przewiózł 6,8 mln pasażerów, czyli o 25 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym roku planuje osiągnąć pułap 9 mln pasażerów, a w 2019 r. przekroczyć 10 mln. W 2017 r. LOT zarobił 288 mln zł na działalności podstawowej (EBIT). Rok wcześniej było to 184 mln zł na plusie. Dla porównania: w 2015 r. strata linii wyniosła 46 mln zł.

 

 

 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PLL LOT SA

Wczytuję komentarze...

Skandaliczny atak na Beatę Szydło! W roli głównej... Marek Belka. Te słowa nie powinny paść

Marek Belka / Fot. Marcin Pegaz/Gazeta Polska

  

Markowi Belce marzy się powrót z politycznego niebytu. Były premier postanowił więc pójść do "Gazety Wyborczej", by bezpardonowo zaatakować byłą premier Beatę Szydło. Ona już jest pewna startu w wyborach, on... jeszcze czeka na propozycję. Być może dlatego wypowiedział te skandaliczne słowa - by zwrócić na siebie uwagę.

Marek Belka postanowił zaatakować byłą premier w czasie, gdy powoli przygotowujemy się do startu kampanii wyborczej przed wyborami do Europarlamentu.

„Beata Szydło to zdaje się, że ma problem z tym biciem się, bo jednak ta bitwa to się nie na posiedzeniu plenarnym odbywa, gdzie się odczytuje jakieś przygotowane wystąpienie, to też ważne ale nie tam się rodzą kompromisy, tylko rodzą się w kuluarach, może nawet gdzieś w restauracji, gdzie trzeba się jakimś 'languagem' posługiwać, że się tak wyrażę, komunikować się trzeba i to najlepiej bez tłumacza. Jak ktoś jest, że tak powiem niemota, to przepraszam ale tam jego użyteczność jest minimalna

– mówił w rozmowie z Piotrem Maślakiem w gazeta.pl.

Skandaliczne słowa byłego premiera warto przypominać, szczególnie w jednym kontekście. To nie kto inny, jak Marek Belka miał olbrzymie problemy, by przekonać większość sejmową do poparcia własnego rządu. W maju 2004 roku rząd Belki nie uzyskał wotum zaufania po wygłoszonym przez niego expose. Za głosowało tylko 188 posłów, przeciw było 262. Dopiero za drugim razem Belce udało się osiągnąć większość. Beata Szydło takiego problemu nie miała już za pierwszym razem. I kto tu sobie lepiej poradził?!

Belkę można jednak zrozumieć, gdyż jemu samemu również marzy się polityczny powrót. Pytany, czy rozważał start w wyborach do Europarlamentu, odpowiedział:

„Gdybym tylko ja rozważał, to nie mielibyśmy o czym mówić, ale także rozważają to liderzy tej Koalicji Europejskiej, która jeszcze się chyba do końca nie stworzyła ale się tworzy i rzeczywiście jest koncepcja żebym wystartował do Parlamentu z Łodzi. Jeżeli będzie taka propozycja startu w wyborach, to tak”

Należy jednak przypomnieć, że wybory do Brukseli będą tylko jedne. Drugiej szansy, jaką w 2004 roku dostał od Aleksandra Kwaśniewskiego, nie będzie. Może warto więc przemyśleć, by tym razem uniknąć kompromitacji?

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl