Nowy klub Fabregasa. Zagra w jednym klubie z reprezentantem Polski

Cesc Fabregas / By Brian Minkoff- London Pixels - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=61681448

  

Doświadczony hiszpański pomocnik Cesc Fabregas, mistrz świata z 2010 oraz mistrz Europy z 2008 i 2012 roku, przechodzi z Chelsea Londyn do AS Monaco. Jednym z czołowych piłkarzy przedostatniego obecnie zespołu francuskiej ekstraklasy jest Kamil Glik.

Fabregas, który wcześniej przechodził testy medyczne, podpisał kontrakt na trzy i pół roku - do czerwca 2022. Według nieoficjalnych informacji Chelsea otrzyma za niego tylko bonusy uzależnione od występów zawodnika.

"To wielka przyjemność dołączyć do Monaco, nowego projektu dla mnie. Jestem tutaj, aby pomóc drużynie. Z niecierpliwością czekam na start. W niedzielę mamy wielki mecz z Olympique Marsylia, jestem bardzo podekscytowany"

- powiedział Fabregas.

31-letni Hiszpan występował w Chelsea od lata 2014 roku. Wcześniej był zawodnikiem Arsenalu i Barcelony. W reprezentacji swojego kraju wystąpił 110 razy i strzelił 15 goli. Dwukrotnie wywalczył z nią mistrzostwo Europy (2008, 2012), a raz mistrzostwo świata (2010).

 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Na autostradzie A2 nie trzeba będzie zwalniać

Autostrada A2 / By smuzew from ?ód?, Poland - Autostrada A2, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3501965

  

Od wtorku na autostradzie A2 w rejonie Pruszkowa nie trzeba będzie zwalniać, by przejechać przez nieczynny Punkt Poboru Opłat. Kierowcy będą mogli przejechać na wprost, dwoma pasami ruchu w każdą stronę, z dozwoloną prędkością do 140 km/h - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

"Obiecaliśmy zakończenie prac likwidacji bramek do końca czerwca, dzięki sprawnej pracy odcinek będzie przejezdny wcześniej, przed wakacjami"

- powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podczas uroczystości otwarcia przejezdności tego odcinka.

P.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Żuchowski dodał, że "procedura udostępniania kierowcom tego odcinka potrwa do późnych godzin nocnych tak, aby rano kierowcy mogli swobodnie poruszać się dwoma pasami na wprost już w obu kierunkach na tym odcinku autostrady A2".

"Najpierw uruchomimy ruch w kierunku Warszawy, a następnie Łodzi"

- powiedział.

Prace związane z likwidacją bramek do poboru opłat na autostradzie A2 trwały od połowy marca tego roku. Ich rozpoczęcie zapowiedział w grudniu ubiegłego roku minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Minister wyjaśniał wtedy, że nieczynny Punkt Poboru Opłat powoduje zakłócenia w płynności ruchu.

Na PPO Pruszków rozebrano jedenaście wysp segregacyjnych i została wyremontowana nawierzchnia betonowa. Prace związane z rozbiórką były prowadzone w centralnej części PPO i nie powodowały utrudnień w ruchu, który odbywał się dwoma skrajnymi pasami po obu stronach placu.

W przyszłości A2 między Warszawą a Łodzią będzie rozbudowana o trzeci pas. Obecnie trwa opracowanie dokumentacji. W marcu 2019 r. zostały podpisane umowy na opracowanie elementów koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej dla poszerzenia o dodatkowe pasy ruchu autostrady A2 na odcinku węzeł Łódź Północ - węzeł Konotopa.

Rozbudowa autostrady A2 od Łodzi do Warszawy będzie polegać na dobudowie trzeciego pasa ruchu od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków, a na odcinku węzeł Pruszków - węzeł Konotopa czwartego pasa ruchu. Dobudowa będzie realizowana po wewnętrznych stronach obu jezdni autostrady A2, z wykorzystaniem szerokiego pasa rozdziału przewidzianego podczas budowy autostrady pod przyszłe poszerzenie. Inwestycja pozwoli na dostosowanie parametrów technicznych autostrady A2 do istniejącego i prognozowanego natężenia ruchu, zwiększenie przepustowości i usprawnienie połączenia drogowego pomiędzy Warszawą a Łodzią.

Prace przygotowawcze będą prowadzone do 2021 roku. Budowa dodatkowych pasów została przewidziana na okres nawet do 3 lat, z uwagi na to, że prace są planowane bez wyłączania odcinka z ruchu. Łączny koszt rozbudowy może wynieść ok. 600 mln zł.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl