Najbardziej znaną adaptacją opowiadania Horace’a McCoya z 1935 r. jest film Sydney’a Pollacka z 1969 r. z Jane Fondą. Nową adaptację na potrzeby częstochowskiej realizacji przygotował Krzysztof Knurek. Koncentruje się ona nie tylko na kilku głównych bohaterach, ale pozwala zaangażować cały zespół aktorski częstochowskiej sceny.

Myślę, że dla tego znakomitego zespołu aktorów dramatycznych to ciekawe wyzwanie, nieco inna materia od tej, do której przywykli. Podchodzą do niego z dużym zaangażowaniem, próby są bardzo intensywne

– mówi Magdalena Piekorz. Za choreografię odpowiada Jakub Lewandowski; aktorzy ćwiczą z nim m.in. tańce typowe dla lat 30., w tym stepowanie.

W spektaklu wystąpią również profesjonalni tancerze, wybrani w castingu. Oprawę muzyczną będą stanowić utwory grane na żywo przez słynny częstochowski jazzowy big-band Five O’Clock Orchestra.

Jak podkreśliła Piekorz, jej realizacja scenograficznie będzie wierna atmosferze epoki – akcja rozgrywa się w Ameryce w czasach Wielkiego Kryzysu lat 30 XX w. Odskocznią od biedy i marazmu, a jednocześnie okazją do zarobku są mordercze maratony taneczne. Do Hollywood – fabryki marzeń – przyjeżdżają setki desperatów. Wśród nich jest Gloria marząca o zrobieniu kariery aktorskiej, Robert, który chce zostać reżyserem, Alice – prowincjonalna aktorka, ciężarna Ruby i jej mąż. Jedni chcą wyrwać się z ubóstwa i apatii, inni - zrobić karierę. Dla każdego wygrana jest jak wyrok: być albo nie być, życie albo śmierć. Dla pary, która przetrwa maraton, przewidziana jest nagroda – 1500 dolarów. Tańczą więc do bólu, do granic wytrzymałości, do obłędu. Nad morderczym show czuwa demoniczny konferansjer Rocky i jego pomocnicy. Widowisko rozgrywa się na oczach spragnionej rozrywki widowni.

Scena, na której tańczą bohaterowie, jest dla mnie sceną życia, a maraton - symbolem sytuacji krańcowej, w której człowiek się zderza się z czymś, na co nie jest przygotowany. Ci ludzie mierzą się z sytuacjami potwornego zmęczenia, bólu, śmierci, to jest miarą ich człowieczeństwa

- powiedziała Magdalena Piekorz.

Interesuje mnie też bardzo współczesne przełożenie tej historii, choć jestem przeciwna uwspółcześnianiu na siłę i to będzie spektakl rozgrywający się w realiach lat 30. Trudno jednak nie myśleć o współczesnym show-biznesie, o telewizji, w której dominują igrzyska, śluby na żywo, śluby od pierwszego wejrzenia, gdzie zwykli ludzie z dnia na dzień stają się celebrytami, a widzowie chcą widzieć właśnie ich pot, łzy i to, jak stają się żałośni. Myślę, że widzom trudno będzie siedzieć spokojnie w fotelu. Chcę, by poczuli pot, krew i łzy bohaterów

– dodała.

Wystąpią m.in. Hanna Zbyryt jako Gloria, Adam Machalica jako Robert, Adam Hutyra jako Rocky i Sylwia Warmus jako Alice. Autorką scenografii jest Martyna Kander.

Reżyser filmowa i teatralna, a także doktor sztuki filmowej Magdalena Piekorz została dyrektor artystyczną Teatru im. A. Mickiewicza z końcem sierpnia, zastępując na tym stanowisku aktora i reżysera Piotra Machalicę. Zrealizowała wiele filmów dokumentalnych i fabularnych. Za debiut fabularny "Pręgi" otrzymała w 2004 r. Złote Lwy na Festiwalu w Gdyni. "Senność" z 2008 r. nagrodzona została Złotym Klakierem i otrzymała nagrody FFP w Nowym Yorku i Seattle. "Zbliżenia" z 2016 r. przyniosły nagrody za muzykę i zdjęcia na Festiwalu "Prowincjonalia" we Wrześni. Równolegle z twórczością filmową Magdalena Piekorz realizuje spektakle teatralne. Od 2005 r. w jej dorobku znalazły się spektakle: "Doktor Haust" w Teatrze Studio w Warszawie, "Łucja szalona" i "Miłość i gniew" w Teatrze Słowackiego w Krakowie, "Królewna Śnieżka i Siedmiu Krasnoludków" i musical "Oliver!" w Teatrze Rozrywki w Chorzowie, "Hotel Nowy Świat" w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej, "Wizyta Starszej Pani" w Teatrze Śląskim w Katowicach. W Teatrze Telewizji zrealizowała "Techniki negocjacyjne" z Agnieszką Grochowską i Mariuszem Bonaszewskim w rolach głównych oraz reżyserowała koncert piosenek Ewy Demarczyk na Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu.