Innowacja na drogach. Inteligentny ruch miejski

zdjęcie ilustracyjne / multipr.pl, huawei.com, mat. pras.

  

Jak dowiedział się portal niezalezna.pl, Fraunhofer Institute for Open Communication Systems tworzy cyfrowy obszar testowy dla ruchu miejskiego w Berlinie przy pomocy produktów LTE-V2X firmy Huawei. Dzięki temu kierowcy będą mogli jeszcze szybciej otrzymywać ostrzeżenia w razie nagłych zdarzeń drogowych.

Ze względu na rosnącą liczbę samochodów oraz coraz intensywniejsze prace w kierunku w pełni autonomicznego sterowania pojazdami przy pomocy inteligentnych systemów sterowania ruchem drogowym, poprawa bezpieczeństwa na drodze, staje się coraz bardziej potrzebna. LTE-Vehicle-to-anything (V2X) Huawei to nowe rozwiązanie w obszarze bezpośredniej komunikacji w ruchu drogowym, w tym komunikacji pojazd-pojazd, pojazd-infrastruktura lub pojazd-sieć. Jest ono uznawane na arenie międzynarodowej za podstawowy warunek rozwoju autonomicznego ruchu drogowego oraz bazę do przyszłego wykorzystania 5G.  
 
Rozszerzenie o LTE (Long-Term Evolution) umożliwia bezpośrednią wymianę danych dotyczących ruchu drogowego, bez konieczności przesyłania informacji przez rdzeń sieci, jak miało to miejsce w przypadku standardu 3G. Pojazdy podłączone do Internetu mogą teraz jeszcze szybciej dzielić się dokładnymi informacjami z otaczającymi je samochodami, na przykład o położeniu i prędkości innego obiektu. Współpraca pomiędzy Fraunhofer Institute for Open Communication Systems i Huawei zakłada wspólne testowanie produktów opartych o LTE-V2X przeznaczonych do cyfryzacji przydrożnej infrastruktury.

Cieszymy się, że oprócz WLAN-V2X, dostępna jest już nowa technologia oparta na LTE, a jej potencjał może po raz pierwszy zostać zademonstrowany w środowisku miejskim na obszarze testowym.
- mówi dr Michael Lemke, starszy dyrektor ds. technologii w Huawei Niemcy.
 
Opierając się na wieloletnich pracach europejskiej organizacji normalizacyjnej ETSI nad normą WLAN-V2X, następujące przypadki zastosowania dostępnej na rynku technologii transmisji LTE-V2X zostaną wykorzystane na obszarze testowym, który będzie uwzględniał różne scenariusze zdarzeń. Będzie to m.in. ostrzeganie o zagrożeniu, np. związanym z pracami drogowymi lub awarią innego pojazdu, elektroniczne sygnalizowanie konieczności hamowania (hamowanie awaryjne) oraz prędkości zalecane przez system sygnalizacji świetlnej.
 
Cyfryzacja infrastruktury drogowej i pojazdów staje się filarem w budowie bezpiecznego ruchu drogowego. Dlatego też doceniamy możliwość bycia jednym z pierwszych, którzy komercyjnie wykorzystują produkty LTE-V2X w Niemczech.
- tłumaczy dr Ilja Radusch, dyrektor jednostki biznesowej Smart Mobility w Fraunhofer FOKUS.
 

 

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, multipr.pl, huawei.com

Tagi

Wczytuję komentarze...

Nietrzeźwi kierowcy zatrzymani

/ policja.pl

  

51-letni kierowca motoroweru w organizmie miał blisko 2 promile alkoholu i złamał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów. Drugi z kierowców, 39-latek również miał blisko 2 promile, a podczas kontroli jego wypowiedzi były niezrozumiałe i bełkotliwe. W taki stanie wsiadł za kierownicę swojego mercedesa. Obaj kierowcy, dzięki zgłoszeniu świadków zdarzeń, zostali zatrzymani przez policjantów z Brzegu.

Do obydwu zdarzeń doszło w miniony weekend. W sobotę, kilka minut po godzinie 18:00 oficer dyżurny skierował funkcjonariuszy ruchu drogowego w rejon jednego z marketów w mieście. Ze zgłoszenia wynikało, że na parking sklepu wjechał kierowca motoroweru, który może być nietrzeźwy.

Funkcjonariusze, którzy pojechali na miejsce zastali tam pracownika ochrony. On wskazał im mężczyznę wsiadającego na motorower i odjeżdża z parkingu. Dzięki zgłoszeniu i szybkiej reakcji policjantów podejrzewany został zatrzymany. Badanie na alkomacie pokazało, że 51-letni właściciel motoroweru jest nietrzeźwy. W organizmie miał blisko 2 promile alkoholu, a sprawdzenie w systemie pokazało, że ma dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów.

Drugiego z nietrzeźwych kierowców funkcjonariusze zatrzymali w niedziele tuż przed godziną 4:00 w nocy. Oficer dyżurny odebrał zgłoszenie, z którego wynikało, że jedną z ulic ma się poruszać nietrzeźwy kierowca mercedesa. Policjanci z ogniwa patrolowo-interwencyjnego, którzy pojechali w rejon wskazanej ulicy, zauważyli tam opisanego w zgłoszeniu mercedesa. Zatrzymali samochód do kontroli, a rozmowa z kierowcą wzbudziła podejrzenia policjantów. Od mężczyzny wyczuwalna była woń alkoholu, a jego mowa bełkotliwa i niewyraźna. 39-latek w organizmie również miał blisko2 promile alkoholu.

Właściciel mercedesa musi się teraz liczyć z karą do 2 lat więzienia, sądowy zakaz prowadzenia pojazdów i grzywną. Natomiast kierowcy motoroweru grozi nawet do 5 lat pozbawienia wolności.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: opolska.policja.gov.pl

Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl