Nowe pociągi będą kursowały na linii nr 203, na odcinku Kostrzyn – Gorzów Wlkp. – Krzyż – Poznań. Z analiz natężenia ruchu wynika, że właśnie z połączeń na tej linii korzysta najwięcej pasażerów.

Zakup składów w 83 procentach zostanie sfinansowany z pieniędzy unijnych w ramach RPO – Lubuskie 2020.

"Na lubuskie tory wyjadą supernowoczesne pojazdy wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne spełniające najnowsze wymagania techniczne obowiązujące w Europie” – powiedziała marszałek woj. lubuskiego Elżbieta Polak.

Na wyposażeniu pociągów znajdzie się m.in. system zliczania pasażerów i monitoring, będą również aplikacje umożliwiające zarządzenie i diagnostykę pojazdów.

„Pojazdy dostarczymy do końca 2020 r. Co ważne, będą przygotowane do eksploatacji w strefie przygranicznej na terenie Niemiec” – powiedział wiceprezes NEWAG SA Józef Michalik.

Obsługą połączeń kolejowych w woj. lubuskim zajmuje się spółka Przewozy Regionalne, a na południu regionu częściowo Koleje Dolnośląskie. Łączna długość wykorzystywanych linii klejowych sięga 917 km, a w przewozach pasażerskich 664 km. W zeszłym roku pociągami regionalnymi podróżowało łącznie ponad 2,8 mln pasażerów.