Przerzut kilkudziesięciu tysięcy żołnierzy wraz ze sprzętem wojskowym do 30 krajów świata to ogromna operacja logistyczna, która jest sprawdzianem zdolności sił NATO w zakresie organizacji transportu i ruchu wojsk. Swój wkład w to przedsięwzięcie mają również żołnierze z 10 Brygady Logistycznej, realizujący zadania w składzie kompanii transportu sprzętu ciężkiego Sił Odpowiedzi NATO 2019 — podaje oficjalny portal 10. BLog.

Pierwsze transporty ćwiczących wojsk z poligonów do rejonu odtwarzania zdolności bojowej w Renie ruszyły 7 listopada. Przez trzy dni logistycy przerzucili sprzęt polskich i duńskich jednostek operacyjnych, które brały udział w ćwiczeniu LIVEX Trident Juncture–18. Tam  m.in. czołgi i transportery opancerzone mogły uzupełnić zapasy paliwa, a załogi odpocząć i przygotować pojazdy do dalszego przemieszczenia — czytamy.

Kolejnym zadaniem dla żołnierzy kompanii transportu sprzętu ciężkiego był transport pojazdów z Reny do portów morskich, gdzie załadowano sprzęt na pokłady statków i platformy kolejowe. W międzyczasie dwa pojazdy Multilift i Jelcz S662 przewiozły kontenery z bazy w Lesji do portu morskiego w Fredrikstad. Zapas paliwa do realizacji tego zadania zabezpieczała obsługa cysterny paliwowej Jelcz 662 CD10 ze struktur kompanii — informuje opolska brygada.