PKP Polskie Linie Kolejowe rozwiązały umowę z Astaldi po tym, jak wykonawca, pomimo wezwania, nie podjął pracy na kontrakcie. W ub. tygodniu PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na dokończenie modernizacji ze spółką zależną ZRK DOM Poznań.

Wartość prac to około 45 mln zł netto. Planowane zakończenie robót na poszczególnych odcinkach ma nastąpić do końca tego roku i wiosną przyszłego roku.

Jak poinformował w piątek PAP Zbigniew Wolny z PKP PLK, w piątek wznowiono prace w okolicach Rawicza. Zakres robót obejmuje m.in. układanie nowych torów, montaż sieci trakcyjnej oraz modernizację obiektów inżynieryjnych między granicą województwa dolnośląskiego a Rawiczem oraz między Bojanowem a Lesznem.

Arnold Bresch z zarządu PKP PLK informował w ub. tygodniu, że dotąd w miejscu, w którym prace prowadziła włoska spółka Astaldi, wykonano trzecią część prac, które obejmuje inwestycja.

"ZRK DOM Poznań posiada wymagany potencjał w zakresie pracowników i sprzętu, czyli sprawnie wejdzie na kontraktowe zadanie. ZRK wykorzysta również zgromadzony już na placu budowy materiał, a to pozwoli uzyskać szybkie efekty robót" – informował Bresch.

Podjęte prace dotyczą projektu "Przebudowa układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii kolejowej E59, odcinek granica województwa dolnośląskiego - Leszno" w ramach projektu "Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław - Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego - Czempiń".

Astaldi pod koniec września przysłała do PKP PLK informację, że umowy dotyczące modernizacji linii Dęblin - Lublin oraz linii Poznań - Leszno wygasły. Resort infrastruktury wezwał włoską firmę do wznowienia prac, ale wykonawca nie powrócił na place budów. PKP PLK wezwały Astaldi wraz z konsorcjantami, do podjęcia prac na kontraktach. W związku z tym, że włoska firma nie podjęła prac na obu liniach, PLK złożyły oświadczenia o odstąpieniu od umów z winy konsorcjantów.