Sklep przyszłości będzie niczym hub?

zakupy przyszłości - zdjęcie ilustracyjne / geralt; pixabay.com / Creative Commons CC0

  

Wraz z rozwojem technologii, rozwiązania wdrażane w handlu online i offline coraz silniej na siebie oddziałują. Klienci oczekują od sklepów możliwości szybkich, wygodnych zakupów, personalizacji i intuicyjnej płatności. W efekcie, sprzedaż stacjonarna pod wpływem trendów społecznych, coraz chętniej sięga po nowe technologie i środki właściwe dla e-commerce. Dzięki temu może lepiej dopasowywać się do zmieniających się wymagań współczesnych klientów. Efektywna strategia musi więc uwzględniać synergię różnych kanałów sprzedaży.

Znaczenie e-commerce dynamicznie rośnie, kosztem sprzedaży detalicznej. Według prognoz PlanetRetail RNG do 2023 r. zakupy online na świecie będą stanowiły ponad jedną czwartą globalnego łańcucha sprzedaży (wzrost z 21% w 2018 r.). Nie zmienia to faktu, że w najbliższych latach większość sprzedaży nadal będzie odbywała się w placówkach handlowych. W przestrzeni sklepowej prezentowane są produkty, które konsument może dotknąć, obejrzeć, powąchać czy przymierzyć, co w efekcie wpływa na ilość zakupywanych towarów. Jednak podczas pobytu w sklepie może korzystać równolegle z wielu kanałów zakupowych. Dlatego prezentacja produktów w placówce handlowej powinna przyciągać uwagę i budzić zainteresowanie, uzupełniając zakupy online.
 
Zakupy e-Klienta
Gospodarstwa domowe na całym świecie kurczą się. To efekt nowoczesnego stylu życia i czynników społeczno-ekonomicznych. Równolegle społeczeństwo globalnie się starzeje. Prognozy z opracowanego w 2017 r. raportu „World Population Prospects” są alarmujące – obciążenie demograficzne rokrocznie wzrasta i w 2030 r.osiągnie poziom 18% (dla porównania w roku 2000 wyniósł 11%). To zmusi rządy do podjęcia dodatkowych działań zabezpieczających tę grupę społeczną, napędzając tym samym erozję klasy średniej. Zachodzące zmiany będą miały również wpływ na kształtowanie się rynku detalicznego. Obserwujemy zderzenie pokoleń klientów, co wymusza na nas zróżnicowanie taktyki w kontaktach z młodszym, cyfrowo-rozwiniętym pokoleniem i starszymi konsumentami. Niezależnie od wieku, konsumenci oczekują od detalistów rozwiązań, które poprawią wygodę robienia zakupów.
 
Wg badań przeprowadzonych w zeszłym roku przez CBOS, z telefonów komórkowych korzysta 92% dorosłych Polaków. Smartfona używa ponad połowa (57%), a ponad dwie piąte (43%) – klasycznego telefonu komórkowego. Coraz większa aktywność cyfrowa i dynamiczny tryb życia wymagają od nas szybkiego pobierania i przetwarzania informacji. Z punktu widzenia detalisty jest również istotne w kontekście naszych ścieżek zakupowych. Dawniej, podczas zakupów wykazywaliśmy się ograniczoną aktywnością, dziś mamy znacznie bardziej rozproszoną uwagę. To całkowicie przekształca sposób, w jaki absorbujemy informacje o produkcie. Jesteśmy coraz bardziej impulsywni, a jednocześnie chcemy, aby zakupy przebiegały szybko i wygodnie. Widocznym przykładem zachodzących zmian jest wzrost popytu na produkty on-the-go – łatwych w przygotowaniu, wygodnych i porcjowanych, gotowych do spożycia od razu po zakupie.

- Ponieważ klienci coraz częściej nad potrzebę konsumpcji stawiają przeżywanie pozytywnych doświadczeń, sprzedawcy detaliczni powinny zastanowić się nad rearanżacją przestrzeni sklepu. Rosnące znaczenie kanału online rzuca wyzwanie tradycyjnej roli sklepów, zmuszając ich właścicieli do różnicowania swojej oferty i przekształcania w platformy łączące w sobie wszystkie kanały sprzedaży. Przestrzeń sklepowa powinna atrakcyjnie prezentować produkty i inspirować do ich kupna, nawet jeśli transakcja zostanie finalnie zrealizowana przez Internet – mówi Bogdan Łukasik, szef rady nadzorczej Modern-Expo Group – międzynarodowego producenta kompleksowego wyposażenia dla branży retail.

Jak wynika z badania, przeprowadzonego w tym roku przez Trusted Shops wraz z SW Research „Generacja Z na zakupach w Internecie”, 84% Polaków w wieku 18-24 lat z dostępem do Internetu kupuje online przynajmniej raz w miesiącu. Jednak to w sklepie stacjonarnym mogą fizycznie przetestować produkt i podjąć decyzję o jego zakupie. To, co zachęci go do zakupów, to z pewnością jednorodna polityka cenowa (online i offline) zachowanie spójności promocji i rabatów, czy też łatwość wymiany lub zwrotu produktu.

- Ciekawym przykładem łączenia tradycyjnego handlu z e-commerce jest rosnąca na popularności usługa click and collect (ang. kliknij i odbierz), w której konsument wprawdzie zamówienie składa przez Internet bądź aplikację mobliną, jednak finalnie po odbiór produktu zgłasza się do sklepu stacjonarnego– wyjaśnia ekspert.

Handel przyszłości będzie bazował na m-commerce
Rozpowszechnienie smartfonów, które obecnie wypierają telefony komórkowe, spowodowało wzrost dostępności Internetu i różnorodnych aplikacji.

- Smartfon i inne urządzenia przenośne pozwalają nam łączyć się z siecią gdziekolwiek jesteśmy. Dzięki łatwej dostępności, klienci coraz chętniej realizują swoje potrzeby zakupowe mobilnie. Oczekują przede wszystkim bezproblemowej i szybkiej płatności oraz wsparcia w zakupach w oparciu o ich indywidualne zapotrzebowanie - tłumaczy Bogdan Łukasik.

Przykładem rozwiązania jest inteligentny wózek. Nowoczesne urządzenie autoryzuje klienta poprzez system lojalnościowy, umożliwia synchronizację listy zakupów dzięki aplikacji mobilnej i w czasie rzeczywistym wskazuje trasy do każdego produktu. Klient robiący zakupy z pomocą inteligentnego wózka, może przejść przez strefę kasjera bez czekania w kolejce, realizując płatność za pomocą karty kredytowej lub aplikacji bankowej.

- Technologia będzie wspierać, a nie eliminować tradycyjny handel. Jednak rosnące znaczenie e-commerce wymaga wdrożenia nowych rozwiązań także w trybie offline. – wyjaśnia ekspert.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: niezalezna.pl, Newsrm.tv

Tagi

Wczytuję komentarze...

Te województwa ostrzega IMGW

/ pixabay.com/SturmjaegerTobi/creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/deed.pl

  

Dziś trzeci, najwyższy stopień zagrożenia hydrologicznego obowiązuje jedynie na Lubelszczyźnie. Alert drugiego stopnia wydano dla województwa mazowieckiego. W południowej części województwa śląskiego, małopolskiego i podkarpackiego prognozowane są z kolei burze z gradem.

Przez kilka dni w południowej Polsce z powodu intensywnych opadów deszczu dochodziło do podtopień. Zgodnie z danymi PSP od wtorku do soboty liczba interwencji związanych z burzami opadami i wiatrem wyniosła ok. 8,8 tys. Łącznie ewakuowano 134 osoby. W tym czasie zostało rannych trzech strażaków oraz jeden z mieszkańców województwa lubelskiego.

Dzisiaj najwyższy, trzeci stopień zagrożenia hydrologicznego obowiązuje jedynie na terenie województwa lubelskiego. Dla Mazowsza wydano alert drugiego stopnia. Południowe powiaty województwa śląskiego, małopolskiego i podkarpackiego są objęte alertem pierwszego stopnia przed burzami z gradem. Prognozuje się tam wystąpienie opadów deszczu, które mogą wynieść do 25 mm oraz wiatru, który może w porywach wynieść do 70 km/h.

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej poinfomował w piątek, że największe fale wezbraniowe wystąpią w południowej Polsce w województwach świętokrzyskim, małopolskim i podkarpackim.

We wtorek przejście fali kulminacyjnej spodziewane jest w stolicy, jednak zgodnie z informacjami biura prasowego stołecznej komendy PSP nie będzie ona groźna.

Jeżeli chodzi o Warszawę, to sprawa powinna rozejść się po kościach. We wtorek o godz. 6 spodziewana jest fala na punkcie Warszawa Bulwary i ma mieć około 600 centymetrów, czyli tyle, ile wynosi stan ostrzegawczy. Nie przekroczy tym samym pułapu alarmowego

- poinformowało biuro.

Wczytuję ocenę...

Promuj niezależne media! Podaj dalej ten artykuł na Facebooku i Twitterze

Źródło: PAP, niezalezna.pl


Wczytuję komentarze...

Nasza strona używa cookies czyli po polsku ciasteczek. Korzystając ze strony wyraża Pan/i zgodę na używanie ciasteczek (cookies), zgodnie z aktualnymi ustawieniami Pana/i przeglądarki. Jeśli chce Pan/i, może Pan/i zmienić ustawienia w swojej przeglądarce tak aby nie pobierała ona ciasteczek.


Strefa Wolnego Słowa: niezalezna.pl | gazetapolska.pl | panstwo.net | vod.gazetapolska.pl | naszeblogi.pl | gpcodziennie.pl